Carbon Based Battery Startup SorbiForce Closes $1.4M Seed Round with Oversubscription, Prepares for Market Execution
SorbiForce, the highly anticipated sustainable battery innovation, successfully closed its seed round and prepares to meet market demand and pilot deployment.
PHOENIX , AZ, UNITED STATES, May 28, 2025 /EINPresswire.com/ -- SorbiForce, a U.S.-based battery technology company focused on energy autonomy and local production, has officially closed its oversubscribed Seed Round, securing over $1.4 million in funding from founders, individual investors, and grant programs.This capital enabled SorbiForce to achieve crucial milestones essential for entering its execution phase, including:
- Finalizing core technological advancements for scalable production;
- Fabricating specialized equipment for initial small-batch manufacturing;
- Acquiring key raw materials;
- Actively engaging with the market through leading industry exhibitions;
- Attracting top-tier talent to the leadership team;
- Preparing five patent applications, with one already filed;
- Initiating certification processes necessary for U.S. market entry;
- Securing hundreds of qualified pre-order and pilot project requests.
“We didn’t use this round to explore ideas—we used it to prepare the technology, infrastructure, and team needed for real market entry,” said SorbiForce founder and CEO Serhii Kaminskyi. “We're now shifting into execution mode, initiating limited commercial activity, early-stage pilots, and preparations for scaling.”
With the seed phase successfully complete and more than $1.4 million raised, SorbiForce is now opening a $5 million Pre-Series A round, strategically focused on rapidly scaling production capabilities and accelerating product deliveries.
“We deliberately structured our funding in two clear stages: Pre-Series A—to rapidly launch production and enter first commercial deliveries, and Series A—after achieving stable revenues and proven market traction,” Kaminskyi explained. “This strategic approach allows us to effectively deploy investor capital and swiftly accomplish our core business objectives.”
SorbiForce represents more than innovative battery technology—it embodies a fundamentally different approach to humanity’s interaction with our planet. By developing safe, metal-free batteries from 100% renewable materials, SorbiForce introduces a new philosophy of sustainable, autonomous living and responsible energy use.
To learn more about SorbiForce or explore collaboration and investment opportunities, please visit sorbiforce.com
Media Contact:
Kevin Drolet
Chief Marketing Officer
kevin@sorbiforce.com
Kevin Drolet
SorbiForce
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Facebook
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Buster and His Shadow Journey: A Spellbinding Tale of Courage and Discovery
ArtPop Street Gallery Announces 5th Annual Upcycled Fashion Show and Call for Sponsors
Hosted.com Implements LiteSpeed Server Technology to Enhance Web Hosting Performance
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.