Covyne Entertainment Sets Release Date for Dolven

The respite room is a place where players can edit their deck, find mystery surprises and make strategic choices before getting back into the combat of the game.
A Bold New Hybrid of Cards, Combat, and Tactical RPG Gameplay
Dolven redefines tactical RPGs by seamlessly blending 3D, turn-based combat with deep, strategic deck-building mechanics. The game is set in the medieval realm of the Decaying Isles and centers around the town of Dolven—a once-thriving settlement now consumed by a growing, mysterious evil. Players will command a band of mercenaries through tense tactical encounters, solve ancient puzzles, and unravel a richly woven narrative hidden in the shadows of a dying world.
Key Features Included in the 1.0 Launch of Dolven:
Four Unique Biomes – Traverse richly designed environments, each with its own enemies, visual style, and strategic challenges.
Players will have eight Procedurally Generated Dungeons to conquer.
The current deck has 40 Unique Playing Cards.
There is a range of Mini Bosses featuring distinct mechanics that test players planning and adaptability.
“Dolven is the first game of its kind, with no direct templates or examples to follow it was significantly challenging” says lead developer, Andrew Naish who built the game solo for two years before being joined by Mike Roberts, another solo developer. The result is a one-of-a-kind title that marks an ambitious debut for Covyne Entertainment and The Kids from Yesterday (TKFY).
“I wanted to build something that felt both familiar yet entirely new,” said Andrew, lead developer at Covyne Entertainment. “I grew up playing D&D and Talisman type games so I wanted to combine tactical combat with a card system that uses Poker inspired card hand formations as a feature of the game. It's the card hand mechanic that makes the game something new in the genre of card battlers"
“I first saw Dolven at PAX23 and met Andrew," said Mike, Studio Head and Developer at TKFY. "I saw in Dolven the kind of world and narrative I wanted TKFY to help bring to life. The game reminded me of classics like ‘Myth’ and ‘Heroes of Might & Magic’. There was a promise at the heart of this game, and I wanted to be a part of fulfilling that promise to players. Working on it has been a great adventure so far!”
Fans and media attending PAX Melbourne are invited to play the release build of Dolven, speak with the developers, and get an exclusive look at the game’s unique systems and world.
For media inquiries, interview requests, or review copies, please contact:
contact@covyne.com
Andrew Naish
Covyne Entertainment
+ +61 407 273 493
email us here
Visit us on social media:
Instagram
Facebook
YouTube
TikTok
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Industry takes unprecedented step to drive Antarctic marine protection
Needle Coke Market is Predicted to Reach US$ 6.60 Billion by 2035, Expanding at a CAGR of 3.7% | Fact.MR
'Let It Out' Book Offers Breakthrough Approach to Emotional Healing and Connection
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.