Komunikaty PR

almatar Group Launches arabiabeds: A Next-Generation Hotel Distribution Platform for the GCC and Beyond

2025-05-19  |  12:55:04

Arabiabeds logo

almatar Group Launches arabiabeds: A Next-Generation Hotel Distribution Platform for the GCC and Beyond

arabiabeds aims to empower hotels in Saudi Arabia, the UAE, Qatar, Oman, Egypt, and Türkiye with a platform tailored to the unique demands of the region.”
— Yunus Heyal
RIYADH, SAUDI REGION, SAUDI ARABIA, May 19, 2025 /EINPresswire.com/ -- almatar Group today announces the official launch of arabiabeds, a next-generation bedbank platform set to transform hotel distribution across the GCC and the broader MENA region. arabiabeds is designed to give hoteliers greater control, enhanced connectivity, and better access to regional and international buyers through direct contracting and seamless API integration.

Led by Managing Director Yunus Heyal—an industry veteran with nearly 20 years of experience in travel technology and hotel distribution—arabiabeds aims to empower hotels in Saudi Arabia, the UAE, Qatar, Oman, Egypt, and Türkiye with a platform tailored to the unique demands of the region.

“arabiabeds was built for the region, by the region,” said Heyal. “We are proud to launch a platform that delivers transparency, profitability, and scale—while showcasing the strength and warmth of Arabian hospitality to global markets.”

The platform integrates directly with almatar’s multi-channel ecosystem, including the A‘mal corporate travel brand, the almatar B2C app, and a growing portfolio of global API buyers. arabiabeds will soon roll out a proprietary extranet and partner dashboard to further enhance supplier visibility and control.

About arabiabeds
arabiabeds is almatar Group’s dedicated bedbank platform offering hotels and travel sellers a next-generation solution for inventory management and global distribution. Purpose-built for the MENA region, arabiabeds combines almatar’s extensive travel network with cutting-edge technology to connect suppliers with high-value B2B and B2C demand.

Media Contact:
Abdullah Khoja
Email: abdullah.khoja@almatar.com
Website: www.almatar.com

Abdullah Khoja
Almatar
66 55 505 4905
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn

Legal Disclaimer:

EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-05-19 | 15:55:05

FOOD INSECURITY INCREASING IN GEORGIA ACCORDING TO ANNUAL MAP THE MEAL GAP STUDY

Georgia children are at high risk as schools close for the summer ATLANTA, GA, UNITED STATES, May 19, 2025 /EINPresswire.com/ -- Food insecurity rates are rising in Georgia, with 1 in 7 people, 1 in 10 seniors, and 1 in 5 children facing hunger,
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-05-19 | 15:55:05

24/7 Emergency Garage Door Repairs & Installations Now Available Across Connecticut With Double Time Garage Doors

Double Time Garage Doors team installing a modern garage door in Norwalk, CT, showcasing professional service and quality craftsmanship.Behind the scenes: Our expert team preparing for a garage door fixing and installation job.A glimpse behind
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-05-19 | 15:55:05

Campau Kitchen & Bath Launched Redesigned Website to Enhance Customer Experience

The updated site offers improved user experience, streamlined navigation, and in-depth resources to assist homeowners in planning their dream spaces. GRAND RAPIDS, MI, UNITED STATES, May 19, 2025 /EINPresswire.com/ -- The new website reflects

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa

Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.

Infrastruktura

Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.