Applications Open for 'Make It Accelerator' to Help Manufacturers Scale
Powered by U.S. Economic Development Administration (EDA) Grant Funding
LOVELAND, CO, UNITED STATES, April 18, 2025 /EINPresswire.com/ -- The Warehouse Business Accelerator is proud to announce that applications are now open for its new Make It Accelerator program, a four-month hybrid accelerator specifically designed to support manufacturing businesses in overcoming scale-up challenges and achieving sustainable growth.This transformative program is made possible through a $544,000 grant from the U.S. Economic Development Administration (EDA), announced earlier this year, which supports the expansion of programs that strengthen regional economic resilience and promote innovation.
“Manufacturing businesses face unique challenges, from shifting global supply chains to workforce shortages,” said Kat Hart, Program Manager for the Warehouse Business Accelerator. “We are excited to launch the Make It Accelerator—a unique program tailored to meet these challenges head-on and help manufacturing businesses grow stronger, smarter, and more sustainably.”
The Make It Accelerator features a dynamic mix of in-person cohort training, virtual mentorship, and customizable education. Participating companies will gain access to targeted resources, expert guidance, and a peer network of like-minded businesses—all focused on overcoming real-world obstacles to scaling.
A virtual information session on the Make it Accelerator program will be held on April 24, 2025 at 12 PM MT.
The application deadline is April 30, 2025. Manufacturing companies based in Northern Colorado are especially encouraged to apply. To learn more and apply, visit: https://www.warehouseinnovation.com/make-it
About Warehouse Business Accelerator and Innovation Hub
The Warehouse Business Accelerator helps manufacturing businesses grow beyond the garage. Through targeted mentorship, access to shared industrial equipment, flexible manufacturing space, and specialized programs like the Make It Accelerator, the Warehouse supports scale-up phase companies as they transition from startup to sustainable success.
Kat Hart
Warehouse Business Accelerator
+1 970-541-0991
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Pogo Stadium Demo Launches for Steam Next Fest With Go-Inspired Rhythm Strategy and Shinobu Amayake Score
Talentuch Reports Groundbreaking Recruitment Case: Client Chooses AI Over Human Data Analyst
Electra Wins Audience Prize at WMF 2025 for Advancing Battery Intelligence with AI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.