B Futurist Commits to K-Beauty, Expanding Official Brand Distribution Partnerships
B Futurist shifts from traditional wholesale operations and towards a strategic distribution model, while committing to Korean beauty brands.
CAPELLE AAN DEN IJSSEL, NETHERLANDS, June 6, 2025 /EINPresswire.com/ -- B Futurist, a global brand partner known for bringing culturally relevant beauty products to market, is deepening its commitment to Korean beauty brands through a focused shift toward official distribution partnerships. As part of this move, the company has introduced a new role: Korean Brand Developer, tasked with working directly with both emerging and established Korean brands to bring them to international audiences.
“Korean brands have a distinct energy. They're fast-moving, design-forward, and globally minded,” said Davide Dai, CEO of B Futurist. “We’re seeing not just a trend, but a long-term cultural movement. From beauty to lifestyle to food, the Korean wave is only getting stronger. We want to be part of building that next chapter.”
Over the years, B Futurist has steadily moved away from traditional wholesale operations and towards a strategic distribution model. In addition to sourcing products for resale, the company now works closely with brands themselves to develop market-specific strategies, secure distribution rights, and support long-term international growth.
“The wholesale model helped us build the foundation. It allowed us to form strong relationships across the industry, which now enable us to work directly with the brands themselves,” added Ashmita Bose, Partnerships Manager at B Futurist. “But today, brands need more than just buyers. They need partners who understand their identity and can support them in expanding thoughtfully and sustainably into new markets. That’s where we come in.”
This transition is not limited to Korean brands alone. While Korea is a current focus due to its global momentum, B Futurist is actively applying the same distribution model across select high-potential categories and markets.
“We’re not just filling shelves anymore. We’re building bridges for brands to go global,” said Davide. “It’s a more meaningful way to work, and ultimately, it’s how we believe the future of brand expansion should look.”
As B Futurist sharpens its focus on this new distribution-first approach, the team continues to grow. The beauty supplier is actively expanding across key functions including brand development, market strategy, and operations to support the increasing presence in priority regions. This investment in talent reflects B Futurist’s long-term commitment to building a stronger, more globally connected brand ecosystem.
Davide Dai
B Futurist B.V.
contact|bfuturist.com| |contact|bfuturist.com
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

From Messy Moments to Meaningful Memories: 'Once Upon an Amateur Mom' is a Tribute to Mothers Everywhere
Ralph Caruso’s Above The Line Production Rentals Celebrates 10 Years of Growth as Key Supplier to Top Film Productions
PlexusDx Releases Genetic Methylation Test and MTHFR Testing Kit on Amazon
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.