Branding Los Angeles Celebrates 5 Years of Impact with Earth Day Beach Clean-Up in Santa Monica, California
This event has helped remove waste from Santa Monica beach, prevented plastic and pollutants from entering the ocean - sparking responsible living.
What started five years ago as a humble team-building initiative has transformed into a powerful annual tradition - one that unites creatives, families, students, business owners, and local residents for a shared cause: to protect and preserve the coastline that so many Angelenos call home. This year’s milestone event reflects half a decade of action, intention, and impact rooted in a genuine commitment to community and environmental stewardship.
“This event is personal to us,” says Benjamin Behrooz, Founder and CEO of Branding Los Angeles. “It’s more than a clean-up - it’s a reflection of our values and our belief that every brand, no matter its size, has a responsibility to give back to the world around it. It's our privilege to help out. Our community gives so much to us - this is just one of the many ways we strive to return that love and energy, not only to each other, but to the Earth.”
At its core, Branding Los Angeles believes that great branding begins with integrity, and there is no greater way to exemplify that than by investing in the people and places that allow us to thrive. This annual clean-up is not just a campaign - it is a hands-on demonstration of the agency’s ongoing mission to amplify purpose-driven action. Whether building brands, telling stories, or clearing beaches, the team approaches every effort with heart, creativity, and a drive for meaningful impact.
The event is open to the public, and all ages are encouraged to participate. Volunteers can look forward to:
- A morning of hands-on beach clean-up
- Opportunities for community connection and networking
- Complimentary coffee and pastries
- Cleanup tools, gloves, and supplies
- Free commemorative t-shirts
Over the past four years, this initiative has helped remove hundreds of pounds of waste from Santa Monica beach, prevented plastic and pollutants from entering the ocean, and sparked critical conversations around sustainability and responsible living.
“At the end of the day, this is about legacy,” adds Behrooznia. “It’s about showing the next generation what care looks like in action - through our work, our partnerships, and our presence. We’re not just marketing businesses - we’re shaping culture, and that comes with responsibility.”
Event Details:
LAICA Elevates Home Healthcare with Innovative Solutions for Everyday Well-Being
Healthy Horizons CEO and COO Recognized for Maternal Health and STEM Advocacy with Stevie® Awards
Interscan Corporation Hosts Live Webinar on Navigating New EPA Ethylene Oxide Regulations for Healthcare Sterilization
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

400 gmin w Polsce nie ma na swoim terenie apteki i sytuacja co roku się pogarsza. Samorządowcy apelują o zmiany w prawie
W ciągu ostatnich kilku lat, od wejścia w życie przepisów Apteka dla Aptekarza, zamknięto ponad 2,2 tys. aptek w Polsce, a około 400 gmin nie posiada na swoim terenie apteki. Trzech na pięciu Polaków, aby kupić leki, musi się udać po nie do innej miejscowości. Sygnatariusze listu otwartego do minister zdrowia przygotowanego przez Koalicję „Na pomoc niesamodzielnym” apelują o zmianę priorytetów w legislacji dotyczącej rynku aptek. Wzywają też do podjęcia systemowych działań przeciwdziałających wykluczeniu zdrowotnemu ze względu na miejsce zamieszkania.
Bankowość
1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy

Niskoemisyjny transport, oszczędzanie zasobów, zarządzanie odpadami czy walka z zanieczyszczeniami – to część wyzwań, które stawia przed miastami szybko rosnąca liczba mieszkańców. Na przynajmniej część z nich odpowiedzią mogą być innowacje, które mogą pomóc także w adaptacji miast do zmiany klimatu. To właśnie innowacyjnych rozwiązań wspierających zrównoważony rozwój miast poszukuje ING Bank Śląski w nowej edycji Programu Grantowego. Do młodych naukowców i start-upów trafi 1 mln zł.
Telekomunikacja
Obciążenia regulacyjne uderzają w branżę nowych technologii i start-upy. To może hamować innowacje

Nadmierne obciążenia biurokratyczne i wysokie koszty prawne są wskazywane przez wiele start-upów jako bariery, które są najtrudniejsze do pokonania w ich działalności – wynika z raportu „Polskie Startupy 2024”. To sprawia, że część z nich szuka możliwości przeprowadzki za ocean – ze stratą dla innowacyjności i konkurencyjności polskiej gospodarki. Również w branży ICT o potrzebie deregulacji mówi się od lat, bo to przeszkadza jej w globalnym wyścigu technologicznym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.