Coraplast Expands U.S. Presence with New Business Development Manager and Enhanced Customer Support
Expanded U.S. team and stocking locations make Coraplast's high-quality masterbatch solutions more accessible nationwide.
CHARLOTTE, NC, UNITED STATES, June 4, 2025 /EINPresswire.com/ -- Coraplast, a global leader in high-quality masterbatch solutions, is excited to announce the expansion of its sales and marketing efforts in the United States. With a growing footprint and a commitment to serving the plastics industry, Coraplast is making it easier than ever for U.S. customers to access its full range of masterbatch products—including blacks, whites, colors, and additives.To support this growth, Charlotte based Coraplast has appointed Ryan Mengelkoch as Business Development Manager, USA. Based in Minneapolis, Ryan brings eight years of experience in the masterbatch industry and will focus on introducing Coraplast’s products and capabilities to new and existing customers across the country.
Coraplast’s masterbatch products are manufactured in India and stocked at two convenient U.S. locations: Dalton, GA and Charlotte, NC. The Charlotte office also houses a dedicated customer service team, ensuring responsive support and fast delivery for American customers.
Coraplast Industries, part of the Colourtex group, has been serving the plastics, fibers, and filaments industry worldwide since 2000. With a production capacity exceeding 120,000 MT annually and exports to more than 35 countries, Coraplast is recognized for its dependable products, innovative manufacturing, and customer-driven approach.
For more information about Coraplast’s products, please visit www.Coraplast.com
Ryan Mengelkoch
Coraplast
+1 612-849-5193
ryan|coraplast.com| |ryan|coraplast.com
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Alex Miller Keeps Classic Country Flame Burning With Alan Jackson Song 'Secondhand Smoke'
Lala’s Place TV Launches YouTube Channel to Empower, Educate, and Entertain Young Learners Through Music and Animation
leagend RT200: A Professional Lithium Battery Tester Designed for Accurate, Reliable Diagnostics
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.