DealPotential Repositions as Private Company Data Aggregator for Investment Firms in Private Markets
DealPotential strengthens its position as the go-to platform for private market investors with smarter data, AI-powered insights, and predictive signals.
STOCKHOLM, SWEDEN, June 4, 2025 /EINPresswire.com/ -- DealPotential, a Sweden-based investment intelligence platform, today announced its refined strategic positioning as a private company data aggregator supporting investment firms operating in private markets.This shift reflects the growing need among private investors in Asia and globally for detailed, company-level insights amid increasingly complex market dynamics.
DealPotential’s solution collects proprietary data from millions of privately-owned companies and applies advanced technologies such as AI, machine learning, and natural language processing, to deliver real-time, actionable insights.
“Our users have always valued the breadth and quality of our data.
This next step in our evolution reflects what we’ve heard from investment firms: the most powerful investment signals begin with the company itself.”
Daniel Antonsson, CEO of DealPotential
Key solution upgrades include:
Enriched company profiles with enhanced insights into business performance, growth outlook, and risk factors
A newly designed interface that fits seamlessly into the daily workflow of private market investors
Customizable, real-time data delivery based on user-defined strategies and filters
This strategic adjustment aligns with the wider market movement toward data-centric, agile decision-making in private markets. DealPotential’s structured, contextual data empowers investors to spot opportunities earlier and streamline due diligence processes.
Availability
About DealPotential
DealPotential offers access to data on millions of private companies around the world. Its solution supports investment firms with smarter sourcing, quicker due diligence, and timely, actionable insights.
Media Contact
Growth Manager
Sofie Gullström
dealpotential
+46 70 317 62 32
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Major Study Reveals Which Perth Real Estate Agencies Have the Most Demanding Bond Cleaning Requirements
Fasoo Highlights AI Data Infrastructure and Data Security Platform at Gartner 2025 NA Security & Risk Management Summit
Dallas Jury Awards Over $1 Million to Injured Driver Represented by Angel Reyes & Associates After Lowball Insurance Offer
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.