Dubai-Based MTLAB to Launch AI for Shopping in the UAE, Q2 2025
DAVE launches in the UAE, offering instant discovery, personalized AI styling, virtual fitting, and next-gen social commerce.
DAVE invites early supporters to pre-register for the product and receive significant perks and early access. Visit the website to sign up and learn more: https://www.dave.shop.
1. What is DAVE?
From the brand side, DAVE is a marketplace that seamlessly connects to various product catalogs and drives conversions through the highly personalized experiences it offers users. On the user side, DAVE acts as a personal AI stylist that works both online and offline, with both new and existing clothes, allowing users to try items on and purchase directly within the app.
That’s why we call it “AI for shopping” — DAVE is a marketplace, a personal AI stylist, a platform for managing your style and wardrobe, and a set of tools that make shopping more convenient, personalized, and fun — all in one app.
2. How it works?
First, users set up their profile — they select the brands and styles they like, provide detailed size information, upload photos, and more. Unlike traditional marketplaces, they search for items through a chat with AI — simply send a text message or photo and receive a list of options tailored to their size and preferences. DAVE provides recommendations, finds matching or similar items, and essentially acts as a personal AI stylist.
Next, DAVE suggests trying on new clothes in a virtual fitting room, where users can see a precise image of themselves wearing the items and even mix and match them with existing pieces. There are also other exciting features, such as a feed of personalized, AI-generated models to discover fresh looks and ideas, or real-time deals at nearby stores based on the user’s preferences and location.
3. Why is it important?
Shopping today is broken — online, it’s a tedious scroll through irrelevant results; in-store, it’s an inefficient hunt from shop to shop. Shoppers waste time switching between apps, tabs, and physical locations just to find the right product, size, or price.
For brands, this fragmentation leads to up to 30% fewer shoppers, a 25% drop in repeat purchases, and rising customer acquisition costs. Despite “omnichannel strategies,” most personalization remains ineffective, relying on scattered, noisy data. There’s an urgent need for a solution that delivers real-time, personalized assistance — seamlessly connecting online and offline — to reduce friction, lower returns, cut costs, and build lasting loyalty.
For more information and press inquiries, please contact: press@mtlab.ai
Visit https://www.dave.shop/ to pre-register and learn more.
Egor Babkin
MTLAB
press|mtlab.ai| |press|mtlab.ai
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Why Founders Shouldn’t Be the Ones Running the Sales Team—Especially in Wellness Businesses
City Shift Finance Launches Tool for Cost of Living, Buy vs Rent, and Relocation Support
From $80 and a Basement Apartment to Entrepreneur of the Year at the 2025 CanadianSME Awards
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.