Expana Appoints James Clements as Chief Revenue Officer to Drive Global Commercial Growth
Expana promotes James Clements to CRO to drive global growth, sustainable revenue, and expand market reach.
LONDON, UNITED KINGDOM, May 13, 2025 /EINPresswire.com/ -- Expana, the world’s leading agrifood-focused Price Reporting Agency and global information provider, today announced the promotion of James Clements to Chief Revenue Officer (CRO).
Mr. Clements joined Expana in 2018 and has as Global EVP, Commercial, been instrumental in expanding the company’s global commercial operations, leading integration and go-to-market strategies during the acquisitions of Kairos, CommoPrices, and Agribriefing. His leadership has driven strong revenue performance and long-term strategic growth.
“James’ promotion reflects his critical role in shaping our commercial success,” said Spencer Wicks, CEO of Expana. “He’s a dynamic leader with a clear vision for growth, and we’re excited about the future under his continued leadership.”
Prior to Expana, James Clements held commercial leadership roles at Ascential PLC and Dennis Ltd., with a focus on data and subscription businesses.
As CRO, James will oversee Expana’s global commercial strategy, focusing on sustainable revenue growth, customer value, and international expansion.
About Expana:
At Expana we provide the critical market insights, so our customers can make informed decisions with confidence. As the world’s largest IOSCO-assured agrifood Price Reporting Agency (PRA), our intelligence spans over 30,000 price series and 1,000+ price forecasts, so our customers have full visibility of the whole supply chain. We bring clarity to the world’s data and enable businesses to manage volatility, navigate strategically and improve margins.
For more than 200 years, we have built trust and credibility in the market through our deep specialist knowledge and constant innovation. We are industry experts. And we are part of the bigger picture. Our intelligence is integral to our customers businesses and the entire supply chain.
We are Expana, and our market intelligence delivers a more resilient, a more transparent and a more sustainable food supply chain.
For further information please contact:
Press@expanamarkets.com
Notes:
Expana consists of key brands Mintec, Feedinfo, Urner Barry, Strategie Grains and Tropical Research Services in addition to the newly launched Expana platform. For more information, please visit https://www.expanamarkets.com/product/expana-platform/
We provide global coverage of commodity price trends from our international network of offices in the UK, France, Denmark and the USA. For more information, please visit https://www.expanamarkets.com/contact/
Noah A. Thomas
Expana
Noah.Thomas@expanamarkets.com
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Induction Generator Market is Set to Grow US$ 5,981 Million By 2035, With An 5.8% CAGR | Fact.MR Report
IntouchCX Global COO Dishant Bhojwani Honored with Grand Stevie® for Innovative Customer Service & Thought Leadership
IntouchCX Global COO Dishant Bhojwani Honored with Grand Stevie® for Innovative Customer Service & Thought Leadership
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.