Falter Verlag and ADvendio Expand Partnership to Streamline Invoicing and Media Operations
Partnership enables enhanced operational efficiency, financial automation, and cross-departmental workflow improvements
ADvendio’s financial module proved to be a significant upgrade for Falter Verlag. While full implementation is nearing completion, early results indicate that the tool will reduce errors, improve collaboration between sales, ad operations and accounting teams, and save considerable time across all departments.
ADvendio has been a trusted partner with Falter Verlag since 2021. In need of simplifying their day-to-day campaign operations, Falter Verlag expanded their collaboration with ADvendio in late 2023 by subscribing to their dedicated customer support service. This not only simplified their daily campaign operations but also laid the foundation for addressing a long-standing challenge - modernizing their invoicing process.
“For over two decades, our media invoicing was handled in Excel using complex, custom-coded workflows,” said Siegmar Schlager, CEO at Falter Verlag. “It worked, but it wasn’t scalable or sustainable. With ADvendio, we saw the opportunity to consolidate operations under a single system and integrate finances directly into the platform we already trust.”
Currently, three departments across Falter Verlag are actively using the platform. The sales team benefits from streamlined campaign creation and tracking via the Kanban structure, while ad operations rely on detailed item-level tracking. The next phase of implementation will allow their accounting teams to issue invoices directly through ADvendio and export data for external financial systems.
“We are thrilled to expand our partnership with Falter Verlag and continue to help them modernize and unify their media operations,” said Myriam Hirt, Head of Customer Success at ADvendio. “Their decision to expand into financial workflows with our platform reflects the trust we’ve built together and our shared commitment to operational excellence.”
The ADvendio ONE platform is a 100% native out-of-the-box solution, built and operated on Salesforce, to simplify media buying and ad sales. It automates and centralizes campaign management elements, including CRM integration, omnichannel sales solutions, media buying tools, programmatic, campaign and inventory management, order management, billing, invoicing and accounting, and provides for advanced analytics.
For more information on ADvendio and the ADvendio ONE platform, please visit www.ADvendio.com.
Robert Tubridy
ADvendio Europe Ltd.
+353 1 960 9004
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Facebook
YouTube
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Uptown Vineyard 2025 Returns to Martha’s Vineyard with Northwestern Mutual, Nissan, PepsiCo, Discover Boating, Entergy
ResTech Systems acquires Entertainment Design Inc., expanding service capabilities for business technology clients
St. Louis Grief Educator Hits #1 on Amazon with Gentle Companion Book for Widows
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem
Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.
Ochrona środowiska
KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.
Handel
Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.