GONDOLA ADVOCATES RECEIVE OFFER TO FINANCE CONSTRUCTION OF 'DEN-VAIR' SYSTEM FOR DOWNTOWN DENVER
The offer from Parker-based Vuba (www.go-vuba.com) demonstrates that the gondola network for downtown is financially attractive to private investors, a particularly important feature of the plan given the dire financial straits facing the city.
“There is nothing about our proposal that’s “pie-in-the-sky,” says New Downtown Denver Director Ryan Ross. “If the city issues a request for proposal to the community of urban gondola builders, it will likely get several offers to build the system at virtually no cost to the city.”
The system Ross and co-directors transportation planner and community-advocate attorney Noah Stout are recommending was dubbed “DEN-VAIR” last month by a Denver resident attending a public hearing on the proposal.
The proposal calls for a three-loop system of customizable, on-demand gondolas transporting passengers to every major downtown attraction, in the air or on the ground, giving Denver a transportation innovation that plays off the state’s signature form of outdoor winter recreation for which it’s known worldwide, and a global visibility that would mean hundreds of thousands of new downtown visitors, and a vastly improved cityscape for downtown residents and workers.
“There is nothing the city could do that would provide a more powerful boost to the city’s downtown,” Ross says. “It would be putting downtown economic development on steroids.”
Vuba Project Development Director Peter Muller says the technology is a perfect fit for Denver. Its “unique capability to interconnect numerous stations via dedicated guideways enables express, transfer-free service that is infinitely scalable – perfect for supporting ongoing downtown growth and the dynamic needs of sports and entertainment venues,” he says.
Starting the process would require raising $200,000 to fund a scoping study, the Vuba transportation planner said. Investors would then contribute to a $2 million robust study required before construction would begin.
Unfortunately, the current draft of the nearly-completed master plan city officials will use to guide the city over the next decades doesn’t contain any new transportation methods, doesn’t contain any proposals to make it easier to get from one part of downtown to another, and doesn't include any proposals that would generate revenues. The gondola system would generate between $25 million and $75 million from fares, sponsorships and advertising, according to the Vuba estimate.
“A gondola was part of a city plan adopted in 2020,” Ross notes. “To not include it now would be a step backwards.”
Ross encouraged Denver residents to contact Mayor Michael Johnston and other city officials and urge them to include exploring construction of a gondola system in the “Downtown Area Plan” that’s to go before City Council later this year.
New Downtown Denver (newdowntowndenver.org) is a non-profit created to promote a gondola system to revitalize downtown Denver.
Ryan Ross
New Downtown Denver, Inc.
+1 303-832-6296
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Oval Coffee Roasters Debuts Nationwide at Sprouts Farmers Market though KeHE Distributors
Tourplan Triumphs at 2025 TITAN Business Awards with Three Major Wins, including two golds
Great Oak Investment Management Execs Join Dental Protection Group Board to Drive Financial Innovation in Dentistry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.