Hartzell Propeller’s Tanis Preheat System Approved for Twin-Engine TECNAM Traveller Aircraft
Details for each TECNAM STC approval are contained in the links below:
TA3370-1 – Fixed Wing Preheat System - 115 Volt (USA centric)
TA3370-2 - Fixed Wing Preheat System - 230 Volt (EU centric)
“These newest Hartzell Propeller STCs for our Tanis brand preheat systems expand product coverage for the twin-engine TECNAM Traveller fleet,” said Jon Stoy, Vice President of Sales and Marketing. “The Tanis product line provides protection and reliability for engine, avionics and batteries while increasing safety and the ability to fly year-round,” he added.
The key benefits of Tanis aircraft preheat include:
Maintain temperature of 60°F (16°C) above ambient, without the need for a thermostat
Reduce internal engine corrosion and rust
Reduce wear and tear during cold weather start-ups
Minimize start and run-up times
Increase ramp and taxi safety
Boost year-round aircraft utility
Compatible with all engine monitors
Guidance on when to preheat:
Refer to airframe and engine manufacturer instructions and
guidance for cold weather operation
Recommend continuous use when ambient temperatures drop below 50°F (10°C)
About Hartzell Propeller
Hartzell Propeller is a global leader in advanced aircraft propeller design and manufacturing. With more than a century of experience, the company designs next-generation propellers with innovative blended airfoil technology and manufactures them with revolutionary machining centers, robotics and custom resin transfer molding curing stations. Hartzell Propeller is headquartered in Piqua, Ohio. For more information, visit https://hartzellprop.com.
About Signia Aerospace
Signia Aerospace is a global, integrated provider of high-performance systems and specialized components for the aerospace industry. Signia currently operates several complementary business segments: Thermal Management (key brands include ACE Thermal Systems and Mezzo Technologies), Mission Systems (key brands include Onboard Systems International, Onboard Systems Hoist & Winch, Lifesaving Systems, and Meeker Aviation), Cleveland Wheel & Brake Systems, and Hartzell Aviation (key brands include Hartzell Propeller, Hartzell Engine Tech, and Hartzell Aerospace Welding). The Signia brands are leaders in their respective categories and provide a compelling value proposition to both aerospace and defense OEMs and operators. For more information visit www.signiaaerospace.com.
James Gregory
for Hartzell Propeller, James Gregory Consultancy llc
+1 316-558-8578
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

One Week Until SPiCE Southeast Asia 2025 Connects People with Top Industry Leaders
Atlanta Community Food Bank Featured in National Report Highlighting Health Outcomes From 'Food As Medicine' Program
San Diego Comic-Con Fans Discover Why L. Ron Hubbard Books Remain Popular
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.