In Wake of Adidas Announcement, Japan-Based ASICS Drops Kangaroo Skins
Momentum building for a global retreat from the trade in kangaroo skins
“We would like to share with you that, as we have successfully developed high-performance alternatives to kangaroo leather, we are moving toward ending the production of products using kangaroo leather by the end of 2025,” wrote a staffer with the ASICS sustainability department. “We place great importance on ethical sourcing, while continually striving to enhance the functionality and quality of our products,” the spokesperson added.
Wayne Pacelle, the president of the Center for a Humane Economy, received a similar pledge from the CEO of adidas at the company’s annual general meeting in Fürth last Thursday. Nike, Puma, New Balance, Diadora, and U.K.-based Sokito made prior announcements about divorcing their companies from the kangaroo skin trade.
“With the rapid-fire announcements from ASICS and adidas, we’re witnessing the dismantling of a supply chain built on bloodshed and the orphaning of kangaroo joeys,” said Pacelle. “The foreign markets for kangaroo skins are collapsing, and that can only mean good news for the iconic marsupials of Australia.”
“ASICS has acknowledged a fundamental truth: the commercial slaughter of wild kangaroos for their skins is neither ethical nor morally defensible,” said Jennifer Skiff, director of international programs at the Center for a Humane Economy and lead of the organization’s Kangaroos Are Not Shoes campaign. “ASICS’s innovative materials outperform kangaroo leather, removing any justification for continuing this inhumane trade.”
Every year, up to 2 million kangaroos are shot in Australia under the cover of darkness, leaving countless joeys orphaned and often killed by blunt force. Since launching the Kangaroos Are Not Shoes campaign in 2020, the Center has led investigations, litigation, protests, and global coalition-building to expose the brutal realities of the kangaroo skin trade. Thanks in part to these efforts, the annual kill has already dropped from 2 million to 1.3 million—and is expected to decline further as more companies adopt humane policies.
With ASICS stepping away from kangaroo leather, the Center for a Humane Economy and Animal Wellness Action are ramping up efforts to persuade Mizuno—the last major athletic shoe brand still using kangaroo leather—to make the same commitment.
“ASICS is setting an ethical standard other Japanese companies should follow. I hope Mizuno will be next,” said Victoria Garafola, the Center’s representative in Japan.
Complementing its work with corporations, Animal Wellness Action is also spearheading support for the Kangaroo Protection Act — a bill in the U.S. Congress to ban the import and sale of products made from kangaroo parts. Through grassroots activism, congressional outreach, and public education, the organization is leading the charge to end U.S. participation in the largest terrestrial wildlife slaughter on Earth.
Learn more and take action at KangaroosAreNotShoes.org.
Wayne Pacelle
Animal Wellness Action
+1 443-865-3600
email us here
Visit us on social media:
Instagram
Facebook
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Renowned Keyhole Neurosurgeon Dr. Mohana Rao Patibandla Inspires at TEDx Mumbai with Vision for Accessible Healthcare
Accounts Payable Automation Transforms USA Retail Finance with Faster, Accurate Processing
Civil Engineering Services Help Construction Firms Streamline Compliance and Design
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem
Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.
Ochrona środowiska
KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.
Handel
Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.