Ingenuity Trading to Disrupt $9B Institutional Trading Market with AI-Powered Platform and Algos
New FinTech company to enable institutional investors with sophisticated trading platform powered by AI Agents and advanced algo strategies across asset classes
Ingenuity Trading is founded by Pallav Chhaochhria and Karthik Teki, seasoned professionals in algorithmic trading and AI. Ingenuity Co-founder and President, Pallav Chhaochhria stated, "Having experienced the challenges that most small and mid-sized institutional traders face – paying high commissions but only receiving slow and limited services – we recognized the need for a seamless AI-integrated platform and built it." Chhaochhria brings extensive experience building systematic trading strategies for proprietary trading firms and large Wall Street banks.
Karthik Teki, Co-founder and CEO, added, "At Ingenuity Trading, we address traders' challenges by delivering real-time analytics and intra-trade recommendations. Our platform will now deliver institutional investors the insights that were previously only available to the largest clients of Wall Street banks." Teki's background includes developing sophisticated algos and trading platforms at bulge bracket banks.
Ingenuity is guided by a distinguished team of Operating Partners, whose expertise spans global capital markets, asset management, and business strategy. Among them:
• Naz Al-Khudairi, who led global electronic trading at Barclays and Credit Suisse
• Nikhil Sudan, who was Partner at McKinsey & Company and President of Victory Capital InVest
Visit www.ingenuity.trading to learn more about Ingenuity Trading and its innovative AI-powered trading platform.
Contact Information: info@ingenuity.trading
Karthik Teki
Ingenuity Trading Inc
info|ingenuity.trading| |info|ingenuity.trading
Visit us on social media:
LinkedIn
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Pogo Stadium Demo Launches for Steam Next Fest With Go-Inspired Rhythm Strategy and Shinobu Amayake Score
Talentuch Reports Groundbreaking Recruitment Case: Client Chooses AI Over Human Data Analyst
Electra Wins Audience Prize at WMF 2025 for Advancing Battery Intelligence with AI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.