MACH Launches AI-Powered Analytics Service for Smarter, Faster Decisions
AI-Driven One BI Unlocks Deeper Insights and Accelerates 5G and IoT Monetization
The introduction of AI assistance is part of MACH’s larger efforts to enhance user experience and drive efficiency, enabling roaming managers and financial users to achieve more without increasing efforts. The new feature functions as an AI chatbot, converting user questions posed in natural language into valuable reports, visualizations, and intelligent suggestions. This functionality allows both experienced and new users with minimal technical knowledge to maximize the value they gain from MACH’s top-rated analytics service.
“We are incredibly excited to release our new AI Analytics feature for One BI. Driven by our ongoing commitment to innovation, we’re confident that this new AI capability will significantly reshape the user experience with One BI. It provides significant improvements to the usability of our service, and it makes the daunting task of navigating through advanced analytics for valuable insights simple and easy.” – Jean Doblustaine, Senior Vice President and General Manager at MACH.
MACH One BI is a key component of the One Agreement approach for billing convergence, particularly critical during the hybrid settlement phase, where TAP and BCE (Billing and Charging Evolution) processes operate in parallel. MACH One Agreement offers a unified deal management framework that consolidates all roaming agreements and settlement flows, simplifying operations, streamlining financial processes, and enabling more effective decision-making. One BI provides a centralized, analytics-driven source of truth for business insights, financial management, and revenue assurance. With these integrated solutions, MACH empowers operators to seamlessly transition to 5G Standalone and capitalize on new revenue opportunities in IoT and Travel eSIM markets.
About MACH
MACH has pioneered the roaming industry for over 30 years and established itself as the leading clearing expert. MACH stands for Multinational Automated Clearing House. Our goal is to enable more automation, allowing business, operational, and finance users to negotiate, execute, and settle roaming agreements effectively. MACH offers clearing optimization services with comprehensive visibility and automation across all stages of the agreement lifecycle for mobile operators worldwide. We assist our customers in successfully transitioning from legacy to the newest settlement processes in accordance with industry standards. Our integrated wholesale application allows users to easily manage all types of commercial agreements, TAP, BCE, and IOT discounts, and to launch innovative IoT and 5G roaming offerings. To learn more about MACH, visit: www.mach.com.
Caetano Pessoa
MACH
Mach.Connects|mach.com| |Mach.Connects|mach.com
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Global Robotic Biopsy Devices Market Set to Surge, Projected to Reach USD 144.2 Million by 2035 | FMI
HanaCon 2025 Launches in the DMV with a Full Day of Anime, Art, and Asian Pop Culture
JP Carpet Cleaning Expert Floor Care Expands Eco-Friendly Floor Restoration Services Throughout Greater Los Angeles
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.