Meatable Joins London Climate Action Week 2025 with Strong Commitment to a Sustainable Future

Meatable will participate in London Climate Action Week 2025, reinforcing its mission to satisfy the world's appetite for meat without harming people, animals, or the planet.
LONDON, UNITED KINGDOM, June 19, 2025 /EINPresswire.com/ -- Meatable, a global leader in cultivated meat technology, is proud to announce its active participation in this year’s London Climate Action Week 2025, reinforcing its mission to satisfy the world's appetite for meat without harming people, animals, or the planet. Now in its 7th year, it is the largest city-wide climate festival in Europe, attracting over 45,000 people annually.
“At Meatable, we care,” says Ollie Cohen, VP of Strategy. “We’re honoured to contribute to this important global event that aligns so closely with our values. Our participation underscores our dedication to building a better future for generations to come.”
As part of London Climate Action Week, Meatable is collaborating with the Blue Earth Forum, the event’s flagship hub that brings together over 300 investors, 40+ pioneering businesses, and a global community of leaders committed to funding breakthrough innovations to drive real world impact.
Meatable’s VP of Strategy, Ollie Cohen, will represent the company in two key moments on Thursday, June 26 in the Protein Studios Shoreditch:
-- 2.00 PM - Roundtable discussion: “The Future of Food, from Fringe to Favourite”
-- 3.15 PM - Panel Discussion: “Rewriting the Recipe, Innovation and Identity in the Future of Food”
The Blue Earth Forum provides an ideal platform for Meatable to underscore its vision of a scalable, humane, and climate-positive future for meat. By showcasing cultivated meat as a viable and urgent climate solution, Meatable continues to advocate for change where it matters most: at the intersection of consumer choice, food technology, and planetary health.
To learn more about London Climate Action Week and the Blue Earth Forum, visit www.londonclimateactionweek.org. For more information on Meatable, visit www.meatable.com.
Marketing
Meatable
+31 6 30831388
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Shock Absorber Market to Hit USD 21.07 Billion by 2030, Driven by Ride Comfort & Suspension Innovation
Medical Sterilization Trolley Report 2025 – For Strategy Officers and Market Intelligence Teams
Pediatric Telehealth Market Forecast To 2034 – For Business Leaders, Analysts, And Strategic Teams
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.