Neurons Launches Brand Kit: AI That Keeps Ads On-Brand for Marketing Teams
Brand Kit helps marketing teams get AI-powered creative recommendations that match their brand identity.
As demand for creative output and the use of generative AI tools increases across marketing teams, so too does the risk of content that deviates from established brand guidelines, often leading to time-consuming revisions and manual oversight.
Brand Kit empowers creative teams like marketing and agencies to upload their brand guidelines directly into the Neurons platform. From there, Neurons’ AI engine reads and understands the brand rules (including tone of voice, colors, fonts, logo placement, and more) and integrates them into every recommendation it generates.
“With Brand Kit, we’re closing the gap between creative performance and brand consistency,” said Dr. Thomas Zoëga Ramsøy, CEO & Chief Science Officer of Neurons. “Marketers no longer have to choose between speed and staying on-brand. Our AI does both. And does it much faster.”
Neurons is solving a common AI bottleneck with this update. AI tools often generate content that conflicts with brand standards, leading to rework and misalignment between design, marketing, and brand teams. Brand Kit eliminates these issues by giving AI recommendations that respect the brand’s identity from the start while giving actionable insights on how to improve to match campaign goals.
How it works:
1. Add brand guidelines to the platform once, and all recommendations will automatically follow the rules outlined in the guide.
2. Marketers get AI-tailored recommendations that align with brand voice, look, and feel while optimizing performance.
3. Smart brand compliance reminders help designers and marketers (like correct font usage, logo placement, tone) train their teams for high-level brand consistency.
With Brand Kit, Neurons is the first platform to offer recommendations that are both scientifically validated for performance and custom-fitted to each brand’s unique identity. “This marks a major step forward in AI-assisted marketing. This is the first time AI can look at your ad and understand your brand,” added Dr. Ramsøy. “It’s like having an art director and brand guardian built into your creative workflow.”
For more information, visit neuronsinc.com.
Andreas Obel
Neurons Inc
+45 42 61 98 06
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Kodansha Returns to Anime Expo 2025 with the New Anime 'Gachiakuta' and Legendary 'GHOST IN THE SHELL'
COMMUNITY SECURITY SERVICE BOLSTERS DEFENSES IN RESPONSE TO ELEVATED THREAT WARNING FROM DHS/FBI
From Messy Moments to Meaningful Memories: 'Once Upon an Amateur Mom' is a Tribute to Mothers Everywhere
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.