Komunikaty PR

New Documentary Highlights Advances in Headache Research and Offers Hope to Billions

2025-06-02  |  16:55:06

The International Headache Society (IHS) is set to launch the documentary series Headed for the Future at the start of Migraine Awareness Month.

We hope this series underscores the importance of continued investment in headache research to drive further progress.”
— Professor Rami Burstein (USA), President of IHS.

LONDON, UNITED KINGDOM, June 2, 2025 /EINPresswire.com/ -- The International Headache Society (IHS) is set to launch the documentary series Headed for the Future at the start of Migraine Awareness Month, which is held each year in June. Across four compelling episodes, the series explores the lives of individuals living with migraine and cluster headaches, as well as the dedication of physicians and scientists working to alleviate the burden of these debilitating neurological conditions.

Recent advancements in research on primary headaches, particularly migraine and cluster headaches, have significantly enhanced our understanding of their underlying mechanisms and led to the development of innovative therapies. However, many unanswered questions remain, requiring ongoing scientific inquiry to improve the lives of billions affected worldwide.

"Headed for the Future was created to raise awareness about headache disorders, highlighting their profound impact on individuals and society," says Professor Rami Burstein (USA), President of IHS. "We hope this series underscores the importance of continued investment in headache research to drive further progress."
The series premieres June 6 with Episode 1: ‘Pain & Prejudice’, which will be available for streaming on the IHS YouTube channel.

Headed for the Future was made possible with financial support from H. Lundbeck A/S.

The International Headache Society (IHS) was founded in 1982, incorporated as a company in 1994, and became a registered charity in England and Wales (registered charity number 1042574) in 1995. As a charity, the purpose of IHS is to advance headache science, education, and management, and promote headache awareness worldwide.

Anders Cnattingius
Gospel Public Relations
ac|gospelpr.se| |ac|gospelpr.se
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
YouTube

Legal Disclaimer:

EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-06 | 14:55:07

Huntington’s Disease: Charting a New Path with Disease-Modifying Therapies and Strategic Innovation

DataM Intelligence | competitive IntelligenceThe Huntington’s disease treatment market is evolving, with novel therapies targeting mHTT and reshaping the future of neurodegeneration.With the era of symptomatic treatment nearing its limits,
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-06 | 14:55:07

Paramount Wellness Retreat Addresses the Link Between ADHD and Addiction with Specialized Dual Diagnosis Treatment

Paramount Wellness RetreatParamount Wellness Connecticut Recovery Center Substance Abuse TreatmentComprehensive Care for ADHD and Co-Occurring Substance Use DisordersHADDAM, CT, UNITED STATES, June 6, 2025 /EINPresswire.com/ -- Attention Deficit
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-06 | 14:55:07

Aspire Systems wins Silver Stevie® Award in 2025 American Business Awards®

Aspire Systems, a global technology leader, is named the winner of a Silver Stevie® Award in the Company of the Year category in the American Business Awards®. CHICAGO, IL, UNITED STATES, June 6, 2025 /EINPresswire.com/ -- Aspire Systems, a

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.