Outdoor America’s Broadcast Platform Delivers Unmatched Audience Reach
OA delivers compelling weekly outdoor programming to 84 million TV households, 54 million local broadcast television stations, and 20 million via Regional Sports Networks (RSNs). According to Comscore’s audit of just 47 million broadcast TV HHs, OA delivers 150,000 viewing households per single airing—3- 5x more passionate enthusiast viewers than any other outdoor media entity in a comparable time slot.
With programming curated specifically for high-intent outdoor enthusiasts, OA reaches the people who buy gear, tools, apparel, and accessories to fuel their passion. Ratings in key local markets for OA exceed major professional sports offerings. This audience is primarily concentrated in states like Florida, Georgia, Indiana, Iowa, Kansas, Missouri, North Carolina, Ohio, Tennessee, and Texas—regions known for high participation in outdoor recreation.
This guaranteed delivery on a single run offers endemic advertisers a fresh and exclusive broadcast TV audience as a scalable and effective platform to reach the largest spending outdoor consumers with a true national footprint. OA’s format allows brands to activate efficient, broad reach strategies with consistency and accountability.
“Outdoor America has proven its ability to deliver unmatched value for both our viewers and partners,” said Jamie Wilkinson, Executive Vice President of Outdoor America. “Our Q1 results reinforce what we’ve known for years: if you want to reach serious outdoor lifestyle consumers at scale, Outdoor America is the only platform that consistently delivers.”
Outdoor America’s audience reach is larger than measured for just Comscore verified 150 thousand local broadcast TVHHs. OA programming is also delivered on RSNs weekly to an additional 20 million households, at no extra cost to charter sponsors. These RSN impressions are not included in the Comscore broadcast metrics, which offer greater brand exposure and added value to audiences that many outdoor producers rely on and trust for programming and sponsor impression commitment delivery.
OA offers charter sponsors flexible quarterly and annual packages, audience extension units on OA’s FAST (Free Ad-Supported Streaming TV) channel, and additional reach through affiliated digital platforms. This multi-channel distribution strategy ensures brands connect with consumers wherever they watch.
With the most consistent, measurable, and scalable audience in the outdoor media landscape, Outdoor America is the go-to partner for brands ready to expand their national presence and build long-term consumer loyalty.
For more information, visit www.outdooramerica.com.
Blake Tabb
Source Outdoor Group
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

18 Indian Universities shortlisted for IHE Research #1 papers on (NEP-2020) IHE Topics-10 winners to be announced soon
PubHive Unveils AI-Powered Language Translation to Streamline Pharmacovigilance, Medical Affairs & Regulatory Workflows
Artist Marryam Moma Returns with 'WUNDERLAND NOIR: Restorative Respite' at September Gray Fine Art Gallery
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.
Prawo
Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.
Prawo
W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.