Retail Expert Mark Ryski Debuts New Book to Packed Room at RCC STORE 25
Leading store traffic authority shares how retailers can grow sales in today’s turbulent market
TORONTO, ONTARIO, CANADA, June 3, 2025 /EINPresswire.com/ -- Renowned retail strategist and HeadCount Corporation Founder and CEO Mark Ryski launched his latest book, Store Traffic is a Gift, today to a standing-room-only crowd at the Retail Council of Canada’s STORE 25 conference in Toronto.
The event marked the highly anticipated debut of Ryski’s third book, offering retail leaders a timely playbook to turn dwindling store traffic into measurable growth—especially critical as consumer sentiment hits new lows in 2025.
“Retailers are facing a perfect storm of inflation, cautious shoppers and tariff threats,” said Ryski during his keynote. “But even with fewer people walking through the door, Store Traffic is a Gift proves there are powerful, practical ways to grow sales.”
Backed by over two decades of experience and real-world insights, Ryski shared battle-tested strategies for converting foot traffic into higher sales conversion—insights urgently needed by retail operators navigating turbulent times.
Acclaimed retail expert Neil Saunders, Managing Director, GlobalData attested to the strategic value of this knowledge among brick-and-mortar retailers. “Mastering the art of monitoring and converting foot traffic into sales requires data-driven discipline and diligence – knowledge that Mark Ryski’s Store Traffic Is a Gift delivers in abundance.”
As the worldwide leading authority on store traffic and conversion analytics, Ryski's session drew hundreds of retail professionals eager for actionable advice, reinforcing his reputation as a go-to expert in the field. The book’s title encapsulates his core belief: Every shopper who enters a store is a valuable opportunity—especially now.
Store Traffic is a Gift is available for pre-order now and will be available wherever books are sold on September 30, 2025. The book is already being hailed as essential reading for retail executives, field leaders and store managers seeking to drive performance in a challenging economy.
About Mark Ryski:
Mark Ryski is the Founder and CEO of HeadCount Corporation, a leading analytics firm specializing in in-store traffic and conversion metrics. Recognized as a Top Retail Expert for 2025, Ryski is a three-time author whose work helps retailers turn store traffic into sales.
Lisa Goller
Lisa Goller Marketing
+1 416-460-0659
lisa@lisagoller.com
Visit us on social media:
LinkedIn
Bluesky
YouTube
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Bloomberg News Ranks Jason Schenker #1 Major Currency Forecaster in the World
Estas son las marcas que los peruanos prefieren comprar en EE.UU
On Surf Ballroom’s 77th Anniversary, Long-Lost Buddy Holly Microphone Returns, Donated by Musician Austin Allsup
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.