ROKiT and BMW Motorrad Shaping the Future of Motorsport together
BMW Motorrad Motorsport and ROKiT are strengthening their partnership with a focus on nurturing young talent and expanding their international involvement
BMW Motorrad Motorsport and ROKiT are continuing to grow their strategic
partnership with a key focus to have even more emphasis on the development of
young motorcycle racing talent. Since the launch of their collaboration in 2023, numerous young
riders have been able to gain valuable experience in a professional racing environment through the ROKiT
OFF BMW Motorrad F 900 R Cup in the UK, where ROKiT is title sponsor.
“Our partnership with ROKiT goes far beyond traditional sponsorship. Together, we are committed to
the sustainable development of motorsport and the support of young talent – regardless of their
financial background,” said Sven Blusch, Head of BMW Motorrad Motorsport.
ROKiT and BMW Motorrad Motorsport are making a strong statement with their joint efforts in
WorldSBK and are aiming for further sporting success. In the 2025 season, ROKiT continues as the
title sponsor of the ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team – with a particular focus on the ROKiT OFF
cleaning product line as used by the ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team. Following last year’s
world championship title with Toprak Razgatlıoğlu, the team is once again entering the championship
hunt in 2025 with Razgatlıoğlu and Michael van der Mark as a powerful duo.
At the legendary Isle of Man TT, BMW Motorrad Motorsport and ROKiT are also aiming for success.
Michael Dunlop, one of the most successful TT riders of all time, will compete on a ROKiT OFF
sponsored BMW M 1000 RR. With numerous TT wins to his name, Dunlop is one of the greatest icons
in road racing and aims to add to his impressive record in 2025.
"We're very pleased to further develop our partnerships with BMW Motorrad Motorsport with this new sponsorship, having ROKiT OFF as title sponsor of Michael Dunlop in the Isle of Man TT." Said Jonathan Kendrick, Chairman of ROKiT. "He's a legend in road racing and fully deserves the support that ROKiT OFF and BMW can deliver, particularly as this reaffirms our long-standing involvement in the development of drivers and riders across motorsports, both four wheeled and two wheeled. We all wish him and the team all the very best!"
Shaping the future of motorsports together.
The partnership between BMW Motorrad Motorsport and ROKiT stands for shared commitment,
innovation, and a clear vision to promote motorsport at all levels – from world championships to
grassroots development. Expanding this collaboration not only ensures top-level performance but
also strengthens the sustainable growth of racing.
Bruce Renny
ROKiT
email us here
Visit us on social media:
Facebook
YouTube
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Duco Consultancy Honored as a Regional System Integrator of the Year for Asia Pacific and Japan by Stibo Systems
ImagineHealth Partners with Deep Longevity to Bring Biological Age Testing to Thai Providers
Pier House Resort & Spa Unveils New Food & Beverage Experiences in Key West
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.