Steel Slag Market Outlook 2025: Impact of U.S. Tariffs and Trade Policies
Key companies covered in steel slag market report are ArcelorMittal, Nippon Steel Corporation, JFE Steel Corporation, Tata Steel, POSCO, Voestalpine Group.
NY, UNITED STATES, April 25, 2025 /EINPresswire.com/ -- The global steel slag market size was valued at USD 25.66 billion in 2022 and is projected to reach a valuation of USD 26.83 billion in 2023. The market is expected to reach USD 38.28 billion by 2030 with a CAGR of 5.2% during the forecast period.U.S. tariff policies have had a major impact on the global steel slag market market, creating both new opportunities and tough challenges for businesses. Higher tariffs on imported goods have made cross-border trade more complicated, pushing companies to adopt smarter steel slag market strategies and tools to stay competitive.
As costs rise due to these tariffs, there's growing demand for steel slag market solutions that can help companies stay compliant with trade rules, reduce duties, and keep logistics running smoothly. Industries like manufacturing, retail, and transportation are feeling the pressure the most, especially those directly affected by tighter trade regulations.
Fortune Business Insights™ displays this information in a report titled, " Steel Slag Industry Share, Size, Global Report, and Forecast, 2025-2030."
Tariff Impact Analysis for Steel Slag Market:
https://www.fortunebusinessinsights.com/enquiry/request-sample-us-tariff/steel-slag-market-104124
Report Scope:
♦ Market Size Value in 2023: $ 26.83 Bn
♦ Market Size Value in 2032: $ 38.28 Bn
♦ Growth Rate: CAGR of 5.2% (2023-2030)
♦ Base Year: 2022
♦ Historical Data: 2019-2021
♦ Years Considered for the Study: 2019-2030
♦ No. of Report Pages: 226
♦
ICF Mercantile Unveils New Brand Identity and Announces Exhibit at Techtextil North America 2025
Brooklyn Chop House Introduces 'BCH After Dark' R&B Fridays Near Times Square
Black Tap Dallas Launches Game Day Experience with Big Screens, Shareable Plates, and Beverage Specials
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych
Premier Donald Tusk podczas otwarcia wiosennej odsłony Europejskiego Forum Nowych Idei zapowiedział nową politykę gospodarczą, opartą na odbudowie i repolonizacji krajowej gospodarki. Przy wyborze wykonawców w państwowych inwestycjach mają być promowane polskie firmy, a zadaniem administracji ma być dbanie o interes narodowy. – Wydaje mi się, że powinniśmy jednak przede wszystkim patrzeć na to, kto i jak skutecznie będzie wspierał polskie firmy, inwestycje, bo to jest to, czego potrzebujemy – ocenia dr Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan.
Finanse
Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu

Nie najlepsze dane z gospodarki w I kwartale roku oraz inflacja o połowę niższa niż w chwili ostatniej obniżki stóp – to zdaniem Ludwika Koteckiego, członka RPP, wystarczająco mocne powody przemawiające za cięciem kosztu pieniądza już na majowym posiedzeniu. W grze może być nawet 50 punktów bazowych na początek, a do końca roku dwa razy tyle. Podwyższona niepewność w globalnej gospodarce spowodowana polityką administracji w Waszyngtonie to dodatkowy czynnik, który powinien wesprzeć decyzję o poluzowaniu polityki pieniężnej.
Prawo
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje

Zgodnie z procedowaną ustawą Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców stanie się Rzecznikiem Praw Przedsiębiorców i zyska nowe uprawnienia. Wśród nich najważniejsze to możliwość reprezentowania wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości, i rolników, a także inicjatywa ustawodawcza. Ustawą w kolejnych tygodniach ma się zająć rząd.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.