SUSO Digital Launches Groundbreaking AI SEO Service for Agencies

This new offering is designed to help agencies get their clients mentioned in LLMs and address the pressing need for solutions in this rapidly evolving market.
"AI Search isn't an update; it's a reset," states Will Bagnall, SUSO Digital's CEO. With LLMs like Chat GPT and AI Mode, the user often never leaves the interface. The decision is made before they even see your site. If you’re not in these LLMs' answers or recommendations, you’re not even in the running. "
SUSO Digital's new AI SEO service offers a comprehensive solution with four core pillars, designed to shape what AI models say about a brand:
- Market Monitoring: SUSO tracks how LLMs describe a brand versus competitors across AI platforms like ChatGPT and Perplexity, revealing brand perception, mentions, and authority footprint, as well as Google AI Overviews.
- AI-Ready Content Optimisation: SUSO audits and enhances content structure, clarity, and semantics to match how models summarise and select data, ensuring easy AI model access.
- Consistent New Content & AI Signals: SUSO publishes fresh, model-optimised content with built-in signals to increase AI visibility. This allows clients to proactively seed content and answers.
- Analytics, Traffic & Attribution: SUSO measures AI impressions, traffic, AI Overview wins, branded search lift, and model referrals through its proprietary tool, which it has built in-house.
Results from SUSO Digital's AI SEO service demonstrate a significant impact. One U.S. SaaS captured 200+ direct referral visits from ChatGPT alone in May 2025, with 681 keywords ranking within Google's AI Overviews.
The new AI SEO service is also White Label Ready, allowing agencies to plug SUSO’s delivery engine into their operations and immediately offer AI SEO under their own brand.
As a gateway to this transformative service, SUSO Digital invites agencies to join its Partner Club and receive complimentary AI visibility reports for their clients.
About SUSO Digital: For over a decade, SUSO Digital has been the trusted SEO partner for forward-thinking agencies worldwide. With a deep understanding of traditional SEO and a focus on the intricacies of AI-driven search, SUSO is at the forefront of AI SEO, helping brands optimise content for both traditional search engines and generative AI models. Their white-label solutions ensure their agency partners and clients maintain brand visibility in the evolving landscape of search.
Will Bagnall
SUSO Digital
+44 20 8059 9958
will@susodigital.com
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

A' International Computer Graphics, 3D Modeling, Texturing, and Rendering Design Awards Call for Nominations
A' International Product Engineering and Technical Design Awards Call for Entries
Technical Overview of the leagend TC101 Android Thermal Imager
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.