Virginia's Gateway Region Welcomes Three New Localities to Enhance Economic Development Efforts
City of Emporia, Counties of Greensville and Brunswick Join 65-year-old Regional Group
COLONIAL HEIGHTS, VA, UNITED STATES, April 10, 2025 /EINPresswire.com/ -- Virginia’s Gateway Region Economic Development Organization (VGR) today announced that its board of directors has voted three new Virginia localities into its geographic footprint. The City of Emporia, along with Greensville and Brunswick counties will now be represented by VGR for all economic development marketing and related activities. As the regional economic development group that works closely with the state-level Virginia Economic Development Partnership for lead generation, VGR focuses its efforts on new and existing business investment and job creation with the goal of uniting the region for economic prosperity.
“We’re thrilled to welcome Emporia, Greensville and Brunswick into our regional marketing footprint,” said Rex Davis, Board Chairman for VGR. “Their addition strengthens our collective voice, expands our reach, and enhances our ability to attract investment and opportunity to the region. This is a powerful step forward in building a more vibrant, connected, and competitive regional economy.”
VGR will continue to represent the independent localities within the Tri-Cities of Petersburg, Hopewell and Colonial Heights, in addition to the surrounding counties of Dinwiddie, Prince George and Sussex, as well as the incorporated towns within them. Surry County recently transitioned out of the VGR marketing footprint. Since 2020, VGR and its partner localities have announced more than 1,700 jobs and $780 million in capital investment for the region.
"The addition of these three new communities along the vital I-85 and I-95 corridors significantly enhances our position as a premier location where we make things and move things," said Keith Boswell, President and CEO of VGR. "Their geographic location, workforce assets, and commitment to growth align perfectly with our region’s vision for advanced manufacturing and logistics excellence. This expansion enhances our ability to compete globally and deliver more opportunities to the communities we serve.”
The newly expanded regional group will officially be recognized on July 1, 2025.
Jill L Vaughan
JLV Communications, LLC
+1 804-363-7175
email us here
Visit us on social media:
Facebook
X
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Black Circle Society Introduces Travel-Focused Lifestyle Membership Aimed at Frequent Flyers and Business Professionals
Future of Renewable Energy Integration Systems Market Growth, Leaders & Trends 2024–2031
Sinai Memorial Chapels Serves Delray Beach with Trusted, Tradition-Based Jewish Funeral Services
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.