Final call to enter the ESOMAR Awards: Honouring excellence in insights and innovation
Deadline approaches to submit the industry’s most impactful research, data, and insights work for recognition on the global stage
AMSTERDAM, NETHERLANDS, June 17, 2025 /EINPresswire.com/ -- With the 30 June deadline quickly approaching, ESOMAR is issuing a final call for entries to the 2025 ESOMAR Awards, the global honours programme celebrating excellence, innovation, and impact in market research and data insights.
The ESOMAR Awards recognise individuals, agencies, brands, and solution providers who push the boundaries of traditional research to drive meaningful outcomes. Honouring work that demonstrates strategic value, creative data application, and a commitment to understanding people and cultures, the awards aim to spotlight those shaping the future of the industry.
“From behaviourally-driven campaigns to cutting-edge methodologies, the ESOMAR Awards celebrate the work that not only inspires, but influences positive progression,” said Joaquim Bretcha, Director General of ESOMAR. “These awards elevate the stories that define our profession, how we make sense of complexity, reveal human truth, and enable smarter decisions in a fast-moving world.”
The awards are open to all players in the insights and analytics ecosystem, including client-side teams, research agencies, independent consultants, and technology platforms. Entrants are invited to submit campaigns, projects, or initiatives that have made a measurable impact, advanced the discipline, or driven innovation in insight generation and application.
Key dates:
- Final entry deadline: 30 June 2025
- Shortlist announcement: August 2025
- Winners announced: September 2025 during the ESOMAR Congress in Prague
Award winners will be honoured during a gala ceremony at Congress, with Gold, Silver, and Bronze distinctions presented across several global categories. Regional award winners will also be announced online in September.
To download the entry kit or begin a submission, visit https://esomar.org/esomar-awards.
About ESOMAR
Since 1947, ESOMAR has been the global hub for research, insights, and analytics. Representing 50,000+ individuals, 750+ companies, and over 130 countries, we empower professionals and businesses to unlock their potential locally and globally. Grounded in our values of inclusivity, caring, innovation, and trust, ESOMAR has guided the industry for more than 75 years. We remain committed to elevating ethical standards, advancing education, engaging with policymakers, and promoting evidence-based decision-making. Learn more at www.esomar.org
Marie Melsheimer
Andre Marketing & Design
+1 541-815-3951
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Automotive LiDAR Sensors Market Predicted to Skyrocket to $11.7 Billion by 2031, Expansion at a CAGR of 31.7%
Santa Clara County Fair Celebrates 81 Years July 30 to August 3, 2025
Productive Dentist Academy Announces First Clinical Calibration™ Institute Mastermind
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.