Fireside Chat at AWE USA 25 Explores How XR, AI, and Digital Twins Are Transforming Human Readiness and Decision-Making
This thought-provoking session will explore how frontier technologies such as AI, XR, immersive LED environments, and digital twins are reshaping human performance, readiness, and cognitive capabilities in both military and elite sports domains.
Key Themes:
• Immersive LED spheres and digital twins: Revolutionizing real-time training simulations and mission-critical decision-making.
• AI and XR integration: Elevating cognitive performance, situational awareness, and reaction time.
• Cross-sector innovation: Bridging defense and sports arenas to accelerate performance solutions and resilience.
Featured Speakers:
Matt Coleman, Futurist & Innovation Strategist, FansXR & Magnify World, Moderator and session lead, bringing expertise in immersive fan engagement and simulation applications.
Col. (Ret.) Bill “Hippie” Woolf, President & Founder, Space Force Association, Advocate for U.S. Spacepower and forward-thinking military training through immersive innovation.
Brad Chedister, Former Chief Technology & Innovation Officer, Department of Defense Innovation Ecosystem | Ex-MLB Houston Astros. A rare crossover expert in high-performance sports and defense, leading moon-shot technology strategies across industries.
The Future of Human Performance is Immersive:
Together, these thought leaders will explore how AI-driven virtual agents, 360° immersive LED sphere environments, and futuristic simulation technologies are ushering in a new era of training, preparedness, and performance optimization. From Minority Report-style interfaces to digital twin ecosystems, this session offers a powerful look into how cutting-edge tech is being deployed on the field, in the arena, and beyond Earth’s atmosphere.
Matt Coleman says, ‘we are aiming for this panel to be one of the most thought provoking of the day, talking about the future and the now, including all immersive and the cross section of human performance and artificial general intelligence’.
Bill Woolf says,
A’qto Cycling Adds Sardinia to Its Italian Tour Collection for 2026
India Electric Vehicle Market Valuation to Reach USD 1,64,420.39 Million by 2033 - Expanding at a CAGR of 57.23%
Partner Real Estate Ranks Top 5 in California, #3 Statewide and #13 Nationally in 2025 RealTrends Report
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.