Halon Engage 15 unlocks dynamic email operations with Code Companion
Halon, the leading email infrastructure for service providers, is excited to announce their latest release: Halon Engage 15
GOTHENBURG, SWEDEN, April 10, 2025 /EINPresswire.com/ -- Gothenburg, Sweden | Halon today announced the release of Halon Engage 15, the latest quarterly update to its email infrastructure platform for high-volume senders. Built for email platforms, ESPs, and operations teams, this release offers a huge step in reimagining email operations.Key features in Halon Engage 15 include:
AI-Powered Code Companion - Integrated directly into Visual Studio Code, this assistant helps engineers write, debug, and maintain Halon Scripting Language (HSL) and YAML configuration faster and with greater confidence. From syntax suggestions to inline explanations, it shortens onboarding and accelerates development cycles.
Smarter Delivery Insights - A completely redesigned experience for delivery monitoring. Teams can now instantly identify backoff queues, isolate problematic messages, and understand performance across tenants, campaigns, and destinations. Policy overlaps are visualized clearly to reduce confusion and speed up issue resolution.
OpenMetrics monitoring endpoint - A new standards-based endpoint lets orchestration tools like Kubernetes or load balancers like HAProxy monitor container health and readiness, enabling elastic scaling and faster recovery.
Additional upgrades - Native Google Cloud Pub/Sub integration, XARF over SMTP for standardized abuse reporting, refreshed dashboards, and new policy functions like UUIDv5 and Base64URL support.
“As email delivery scales, so do the complexities of monitoring, diagnosing, and deploying change,” said Anders Långsved, CEO at Halon. “Halon Engage 15 helps teams move faster, with even more AI-enabled innovation than ever seen before”.
This release builds on Halon’s growing portfolio of automation-first tools, following last quarter’s launch of Delivery Guru - Bounce Classification, an AI-powered feature for bounce remediation and reputation insight.
About Halon
Halon is on a mission to empower service providers to control and maximize email - the world’s most essential means of digital communication. At Halon, we recognize the value email brings to your business and are committed to driving continuous innovation to ensure your success. Our goal is to set the industry standard, helping service providers achieve unparalleled results. With Halon, you get the leading email infrastructure and the best team in the email space. As we have expanded our reach globally, we maintain operations close to our clients worldwide.
Media Information
For all media inquiries, please contact Anders Långsved, CEO, Halon on tel. +46 0707 878121
Anders Långsved
Halon
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Programmatic Display Market Predicted to Hit USD 825.1 billion by 2032, with a 33.6% CAGR
NIEMOpen Marks 20 years as an Information Exchange Solution
Mark Gilbert, CEO of ATN, on Why In-Dealership Training Builds a Stronger Dealership Culture
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.