KENTEX Unveils Limited-Edition Eureka Seven Watch Inspired by Nirvash type ZERO for 20th Anniversary
Japan-made solar chronograph inspired by the iconic Nirvash type ZERO, celebrating 20 years of Eureka Seven with only 300 pieces worldwide.
Pre-order Website: https://kentex-shop.com/eurekaseven2025/
■About KENTEX
KENTEX is a Tokyo-based Japanese watchmaker founded in 1994. Renowned for creating durable and high-quality timepieces, including watches officially adopted by the Japan Self-Defense Forces, KENTEX watches are designed, manufactured, and serviced entirely in Japan.
To learn more, please visit https://www.kentex-jp.com/
■Design Highlights
This exclusive watch embodies the legendary Nirvash type ZERO, the world's oldest LFO (Light Finding Operation) featured in Eureka Seven.
- Matte white dial reminiscent of Nirvash’s body color.
- 12 o’clock position features the Nirvash head emblem and Eureka Seven title logo.
- Hour and minute hands shaped like the “ref board” – when aligned, they form the image of Nirvash surfing the sky.
- Case back engraved with the 20th anniversary logo and unique serial number.
■Functional Features
This premium limited-edition model merges practicality with collectible value, featuring a Japan-made solar chronograph movement capable of running up to four months on a full charge. It also includes:
- 100M water resistance.
- Rotating bezel with compass markings.
- Luminous indexes for enhanced visibility.
■Bonus Items
Each unit comes with:
- A watch stand shaped like a Ref Board.
- A commemorative 20th anniversary warranty card.
These items together recreate the image of Nirvash riding the waves of the sky.
■Technical Specifications
[Model] Eureka Seven Nirvash type ZERO Watch
[Movement] Japan-made Solar Chronograph
[Case] SUS316L Stainless Steel
[Bracelet] SUS316L Stainless Steel 3 link bracelet
[Case Diameter] Φ42.4mm
[Weight] 147g
[Water Resistance] 100M
[Thickness] 11mm
[Country of Manufacture] Japan
[Remarks] Limited to 300pcs worldwide, with serial No. on the caseback
■Price & Availability
Price: JPY 49,500
Pre-orders are now open at the following online website:
https://kentex-shop.com/eurekaseven2025/index_en.html
©2005 BONES/Project EUREKA
© KENTEX, All Rights Reserved.
Naoki Hashimoto
KENTEX JAPAN Co., Ltd
+81 3-5846-0811
email us here
Visit us on social media:
Instagram
Facebook
YouTube
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Revolutionary Garage Door Price Calculator by Firstline Garage Door Repair
Non-invasive Surgical Wound Closure Market Growth at 4.1% CAGR
Reflective Air Packaging Market to Surpass USD 15,089.37 Million by 2035, Driven by Thermal Protection Needs | FMI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.