May Marks Peak Season for Grass Plus, Inc. and Landscapers Across the Region
Grass Plus, Inc. sees peak demand in May, helping homeowners and businesses transform outdoor spaces across Utah.
EDEN, UT, UNITED STATES, May 7, 2025 /EINPresswire.com/ -- As temperatures rise, May has become the busiest month of the year for landscaping firms across Utah. Grass Plus, Inc. reports a sharp increase in service requests, from custom landscape designs to irrigation and maintenance.
Spring Surge and Smart Planning
The seasonal spike is fueled by optimal conditions for planting, installing irrigation systems, and starting maintenance programs. Grass Plus, Inc. urges property owners to book early to avoid delays.
A Word from the Owner
“May is when landscapes come alive—and when our phones ring non-stop. It's a season of renewal and responsibility for both homeowners and professionals alike.”
Author: Blake Burhley, Owner of Grass Plus, Inc.
About Grass Plus, Inc.
Founded in 1993, Grass Plus Inc. is a full-service landscaping company based in Eden, Utah. The company specializes in design, installation, irrigation, maintenance, and erosion control across Utah and surrounding states. They are located at 5554 E 2200 N, Eden, UT 84310.
Blake Burhley
Grass Plus Inc.
+1 801-394-2244
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

AI-Powered Renewable Energy Systems: The Future of Clean Power
Meatable Joins London Climate Action Week 2025 with Strong Commitment to a Sustainable Future
Hedera Foundation Collabs with The Binary Holdings, Web3 Distribution Infrastructure, to Onboard 169M+ Users to Hedera
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.