NeuroCluster lanceert Nederlands AI-platform voor Europese bedrijven
Het Nederlandse techbedrijf NeuroCluster lanceert een AI-platform dat bedrijven helpt om hun volledige organisatie en infrastructuur te automatiseren met AI.
EINDHOVEN, NETHERLANDS, June 6, 2025 /EINPresswire.com/ -- Eindhoven, juni 2025 – Het Nederlandse technologiebedrijf NeuroCluster lanceert een innovatief AI-platform dat bedrijven helpt om hun volledige organisatie en infrastructuur te automatiseren met kunstmatige intelligentie. Met een sterke focus op Europese gegevenssoevereiniteit en sectorgerichte toepassingen, richt NeuroCluster zich op bedrijven die willen moderniseren zonder afhankelijk te zijn van buitenlandse cloudproviders.De technologie maakt het mogelijk om binnen enkele minuten een AI-infrastructuur op te zetten, inclusief virtuele afdelingen zoals een digitale CEO, CFO en HR-team. Daarnaast lanceert het bedrijf een AI App Store voor zakelijke toepassingen, waarmee ondernemers eenvoudig toegang krijgen tot slimme software-oplossingen.
“Veel bedrijven willen met AI aan de slag, maar weten niet waar te beginnen of lopen vast in complexiteit en regelgeving. Wij bouwen een platform dat het simpel, veilig en schaalbaar maakt – vanuit Europa zelf,” aldus oprichter en CEO Chris van Steenbergen.
Snelle groei en strategische uitbreiding.
NeuroCluster bouwt momenteel aan een eigen AI-datacenter in de Brainport Regio (Eindhoven), het technologisch zwaartepunt van Nederland. Tegelijkertijd is het bedrijf gestart met een brede marktverkenning onder Nederlandse bedrijven met AI-vraagstukken. Doel is om samen met ondernemers praktische, schaalbare oplossingen te realiseren — volledig ontzorgd en met directe inzichten in processen, data en waardecreatie.
Over NeuroCluster
NeuroCluster is een Nederlandse scale-up die zich richt op AI-gedreven bedrijfsautomatisering. Het platform combineert AI-infrastructuur, virtuele organisatie-agents en een zakelijke applicatiewinkel in één geïntegreerd ecosysteem. NeuroCluster opereert volledig binnen de EU en voldoet aan de strengste privacy- en compliance-eisen (zoals de GDPR).
Chris van Steenbergen
+31 6 85060700
email us here
NeuroCluster
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Non-invasive Surgical Wound Closure Market Growth at 4.1% CAGR
Reflective Air Packaging Market to Surpass USD 15,089.37 Million by 2035, Driven by Thermal Protection Needs | FMI
Major Study Reveals Which Perth Real Estate Agencies Have the Most Demanding Bond Cleaning Requirements
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.