Pensioner to Cycle Full Tour de France Route (6,500 km) to Raise Funds for Health Charities
For most of us, the idea of cycling the whole route of the Tour de France would be an unthinkable challenge – 3,350 kilometres of distance, including a multiplicity of gruelling climbs totalling some 51,550 metres, over just 23 days. Add in the sections in between the actual stages, which, for the cycling pros, are conveniently covered by luxury coach while they get a well-deserved rest – and you have the total challenge which is being undertaken this year by amateur cyclist Dyll Davies. Furthermore, at 66 years old, Dyll is officially a pensioner.
In total, the 66 Grand Tour will encompass 6,500 kilometre's, with 80,000 metres of ascent. Riding continuously with no rest days - unlike the pros who get two! - Davies aims to complete the challenge within 40 days – completely unsupported and carrying his own luggage.
Davies has christened his challenge the ’66 Grand Tour 2025’: 66, not only because of his own age, but because he will start and end his route in the 66th département in France, the Pyrenées - Orientales which he has made his home.
Davies took up cycling just 12 years ago, when he designed a challenge following the death of a close friend due to cancer. With the 66 Grand Tour he is seeking again to raise funds for charity and has selected three that are especially close to his heart: Prostate Cancer UK, Men’s Minds Matter, and Millions Missing France, a charity supporting people with Myalgic Encephalomyelitis or chronic fatigue syndrome.
Dyll Davies is available for interviews before his departure and will be reachable periodically during the challenge by phone or video call for media updates. High-resolution photos of Dyll training and maps of his planned route are available on request. This unique story of endurance, age-defying ambition, and charity has already started to gain attention in cycling communities, and Dyll is excited to share it with a wider audience to encourage donations and prove what determined amateurs can achieve.
For more information, to arrange an interview, or to request photos/videos, please contact Vivavelo below.
Dyll Davies
Viva Velo
enquiries|vivavelo.uk| |enquiries|vivavelo.uk
Visit us on social media:
Instagram
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

The Top Enterprise Search Software Vendors According to the FeaturedCustomers Spring 2025 Customer Success Report
The Top Fraud Prevention Software Vendors According to the FeaturedCustomers Spring 2025 Customer Success Report
The Top Data Stream Processing Software Vendors According to the FeaturedCustomers Spring 2025 Customer Success Report
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.