Rethinking Social Media – For a Sustainable Future
The European social network for sustainable change
To mark its first birthday, Orbyz is launching its app for iOS and Android in the stores, making a clear statement: Europe can do digital innovation with attitude.
The social network is aimed at individuals, companies, organisations, research institutions, journalists and public institutions who want to work together on social and ecological solutions. Whether green technologies, biodiversity, mobility transition, circular economy, education, equality and social justice, slow fashion, fair supply chains or sustainable financial strategies, Orbyz already brings together topics and people from over 20 countries.
‘We no longer have time for clickbait. We need spaces where ideas grow, knowledge is shared and projects become visible across borders. That's exactly what Orbyz is,’ says Gager-Palfy.
The European answer to global challenges
Orbyz is technologically orientated towards the EU's Digital Services Act and sets new standards in terms of transparency, data protection and ad-free use. The platform completely dispenses with adverts. Instead, it is deliberately financed via subscription models with additional functions for professionals and companies. The basic version of Orbyz is free to use for everyone.
‘We didn't want another feed that directs us through algorithms, but a place for real dialogue, solutions and shared impact,’ says founder Caroline Gager-Palfy.
With the unique function of putting together your own personalised feed with the help of a navigator, the platform is taking a bold, innovative and pioneering direction in line with the motto: ‘be your own algorithm’. The app also offers an event calendar, special networking patches for profiles and various sustainability tools. The basic version of Orbyz therefore surpasses the usual social media functionalities. An additional highlight is the publication feature, which means that texts can not only be categorised thematically but also made audible - ‘knowledge to go’, so to speak.
‘Not every digital innovation has to come from Silicon Valley. Right now, Europe needs courageous platforms that don't outsource responsibility, but shape it,’ emphasises Gager-Palfy.
From Vienna to the world
Orbyz was founded in 2024, is independently financed, registered as an EU trademark and was developed in close collaboration with experts from the digital development and sustainability sectors. The circular logo deliberately picks up on themes such as planetary boundaries, the circular economy, dynamism and global cooperation.
Orbyz does not want to be the next social media hype. Instead, it wants to be a digital space that helps shape our future, away from populism and ideologies.
‘After 25 years of social media, it's time for change. We are convinced that technology should empower people, not control them. At Orbyz, we take this responsibility seriously,’ emphasises Gager-Palfy
Laura Dörfler
Orbyz Media GmbH
contact@orbyz.world
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Wall Street Veteran Bill Haase Debuts Book to Tackle Financial Stress and Overspending
Greg Murphy’s 'Snap Happy' Brings Jazz Classics and Fresh Grooves
Stonehill Speak at Higher Education Shared Services & Outsourcing Week Conference
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie
Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.
Przemysł
Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.
Konsument
Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.