Komunikaty PR

Same Day Delivery Market to Skyrocket to USD 20.36 Billion by 2027, Fueled by E-Commerce Demand

2025-06-19  |  12:55:04
WILMINGTON, NEW CASTLE, CT, UNITED STATES, June 19, 2025 /EINPresswire.com/ -- According to the report published by Allied Market Research, the global same-day delivery market was pegged at $5.78 billion in 2019 and is estimated to hit $20.36 billion by 2027, registering a CAGR of 21.1% from 2020 to 2027. The report provides an in-depth analysis of the top investment pockets, top winning strategies, drivers & opportunities, market size & estimations, competitive landscape, and changing market trends.

Download Report - https://www.alliedmarketresearch.com/request-sample/7527

Same day delivery services are being deployed across numerous countries so as to ensure the timely delivery of products to the end users. Moreover, the demand for same day delivery services has increased due to the fact that the consumers are ready to spend any amount in order to get the product in a shorter time span. Also, due to this increased demand for quick availability of products, companies have entered into strategic alliances so as to ensure the timely delivery of products, which has also supplemented the growth of the global market.

Development of e-commerce industry and rise in trading activities due to globalization fuel the growth of the global same day delivery market. On the other hand, poor infrastructure, higher logistics costs, and lack of control of retailers on logistics service impede the growth to some extent. However, emergence of last mile deliveries coupled with logistics automation and cost cutting & lead time reduction due to adoption of multi-modal system are expected to create multiple opportunities in the industry.

Moreover, same day delivery services offers numerous advantages such as flexibility and convenience for door-to-door delivery services and speedy delivery of products for shorter & medium distances. Same day delivery is implemented mainly in cities or nearby countries through which transportation activities can be carried out at a much cheaper cost. Moreover, several trade agreements between neighboring countries & governments have also supplemented the growth of same day delivery market across different locations.

Interested to Procure The Data? Inquire here at https://www.alliedmarketresearch.com/purchase-enquiry/7527

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-08-05 | 19:55:19

Maryam Cosmetics to Launch in U.S. Market with Halal-Certified Luxury Lipstick Collection

LOS ANGELES, CA, UNITED STATES, August 5, 2025 /EINPresswire.com/ -- Maryam Cosmetics is pleased to announce its official upcoming launch in the United States at the end of the summer. Founded by entrepreneur Nadiya Qureshi and backed by Sadar
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-08-05 | 19:55:19

Developer Hiring in Europe: East vs. West – TechBehemoths Unveils 2025 Market Insights

New comparative analysis reveals key differences in rates, talent availability, and demand between Eastern and Western Europe’s tech sectors BERLIN, GERMANY, August 5, 2025 /EINPresswire.com/ -- A new market study released by TechBehemoths
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-08-05 | 19:55:19

Three Permissions: New Book Helps High Achievers Feel, Fail, and Fly on the Path to Real Success

Cover of Three Permissions: Allowing Yourself to Feel, Fail, and Fly on the Path to Success by Robyn White.Three Permissions helps high achievers feel, fail, and fly—offering a bold new way to lead with clarity, courage, and emotional

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.

Ochrona środowiska

KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.

Handel

Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.