Scipi Companies Celebrates 50 Years of Employee Ownership with New Brand & Multi-Recipient Top MN Places to Work Award
Scipi Companies Celebrates 50 Years of Employee Ownership with New Brand & Multi-Recipient Top MN Places to Work Award
"Reaching our 50-year mark as an ESOP is a significant achievement for Scipi," said CEO and President of Scipi Companies, Matt Gaffy. "We are incredibly proud of our successful employee ownership model and believe it sets us apart from other companies, empowering them to take ownership and responsibility for their work and their futures."
Founded in 1959 in St. Cloud, Minnesota, Scipi Companies has been committed to creating opportunities for employee ownership since its inception. Over the past five decades, the company has grown into a successful holding company with multiple subsidiary businesses across various industries. Being an ESOP means that all of Scipi's employees are also owners of the company. This unique structure drives a culture of collaboration, innovation, and commitment among the team members, resulting in sustainable growth and success for the business.
Scipi, until now, has been known as St. Cloud Industrial Products, Inc. To better align with their future and growth focus, they will now be known as Scipi Companies.
“We are currently in a season of growth,” said Gaffy. “The right next acquisition for Scipi Companies would be a company that fits well with our culture and can assist Scipi in furthering our mission of creating wealth for our employee owners and making a difference in the lives we touch.”
Scipi’s companies continue to primarily serve the Upper Midwest while reaching all of North America, with plans to expand service even further. They are also a proud multi-year recipient of the Minnesota Top Workplace award. Scipi is a prominent local employer dedicated to continued growth and acquisitions. Additional information can be found at Scipi.com.
.
—END-
carrie karki
WhiteBox Marketing
+1 320-270-0722
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Change of guard at AffilBox – new partners, further development, and a stronger focus on affiliate passion
Rachael Hanible Presented with the Prestigious Financial Education Instructor of the Year Award for 2025
Kneron Secures Grant from Saudi Arabia's NTDP, Marking Strategic Milestone in the Middle East
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.