Stats Perform Analysts Chase Weight and Sam Hovland Recognized as Part of NBC Sports’ Emmy® Winning Team
Winning NFL playoff broadcasts utilized advanced Opta data and in-depth storytelling.
The 46th Annual Sports Emmy® Awards, chosen by the National Academy of Television Arts & Sciences, celebrated NBC Sports’ and Peacock’s NFL telecast in the Outstanding Playoff Coverage category. As part of the team, Stats Perform’s Chase Weight and Sam Hovland played a vital role in providing in-depth research, statistical context, data-driven insights, and narrative support that added color and context to the broadcast, enhancing the overall viewer experience.
Working closely with NBC’s production team throughout the playoffs, the analysts leveraged Stats Perform’s vast live Opta database and analytical tools to deliver customized data insights and storytelling elements that elevated the on-field action.
“We are delighted to see the results of our Research team’s hard work recognized on such a prestigious stage, and to support world-class broadcasts,” said Charles Kaplan, Chief Marketing Officer at Stats Perform. “The Sports Emmy® Award demonstrates how impactful data-driven storytelling can be in live sports coverage. This is a proud moment for our entire team. We are committed to collecting the best data, and turning it into the most meaningful, impactful, timely insights for our partners, to help them attract and entertain more viewers for the long-term. We are privileged to work with NBC Sports and Peacock, and we are grateful for the recognition.”
The Sports Emmy® Award follows recent recognitions of Stats Perform’s excellence at the Sports Technology Awards (Best Broadcast Technology), Business of Football Awards (Best Business Serving Football), and SBC Americas Awards (Industry Innovation of the Year).
Charles G Kaplan
Stats Perform
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Change of guard at AffilBox – new partners, further development, and a stronger focus on affiliate passion
Rachael Hanible Presented with the Prestigious Financial Education Instructor of the Year Award for 2025
Kneron Secures Grant from Saudi Arabia's NTDP, Marking Strategic Milestone in the Middle East
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.