The Number One Chocolatier Brings Luxury From Dubai to New York With Its Middle Eastern-Inspired Bar
The Number One Chocolatier unveils its globally celebrated “Pistachio Kunafa Bar” at booth 6368 — a fusion of Dubai flair and artisan chocolate craft.
NEW YORK, NY, UNITED STATES, June 25, 2025 /EINPresswire.com/ -- New York, NY – June 29, 2025 – For the first time ever, Dubai’s boldest chocolate innovator, The Number One Chocolatier, will debut at the Summer Fancy Food Show at the Javits Center in New York. Positioned at Booth 6368, the brand is set to showcase its signature creation: the Pistachio Kunafa Bar, a luxurious fusion of premium chocolate, roasted pistachios, and golden strands of Middle Eastern kunafa.Crafted in Dubai and born from the visionary mind of Just Orkan, this bar represents more than indulgence. It’s a cultural statement, an edible bridge between Dubai’s tradition of lavish hospitality and the precision of world-class chocolate-making. Each bar is Made in Dubai, a proudly stated truth not commonly seen in imported brands, and one that distinguishes The Number One Chocolatier from the crowd.
“We didn’t want to just bring chocolate to the show, we brought the story of Dubai with it,” says Orkan, Founder and CEO. “From the bold packaging to the heritage-inspired flavors, this bar is for those who want more than just a sweet treat. It’s for people who want to taste identity.”
This debut isn’t just about one product. The brand’s booth will be an immersive destination featuring art-forward display architecture, curated sampling, and design-driven storytelling. Visitors will also have the opportunity to meet the team behind the product, hear the origin story, and discover upcoming product drops.
Sampling Information:
Guests at the Summer Fancy Food Show will be able to taste individually wrapped samples of the Pistachio Kunafa Bar, in accordance with SFA and CultivatedNY food safety requirements.
Media Opportunities:
Press and trade professionals are invited to schedule interviews with Orkan and capture exclusive booth visuals, including product demos, and behind-the-scenes coverage of a brand defining the next wave of global gourmet.
About The Number One Chocolatier:
Founded in Dubai, The Number One Chocolatier merges Middle Eastern luxury with modern indulgence. Each product is meticulously designed, rooted in flavor storytelling, and made in Dubai under rigorous international quality standards. The brand is part of a global food movement redefining how origin, culture, and packaging intersect on the shelves of premium retailers.
Musa M
The Number One Chocolatier
+971 50 527 4950
email us here
Visit us on social media:
Instagram
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Multiple Toe Socks Market Expected to Hit $3.2 Billion by 2032, with 5.8% CAGR From 2022 to 2032
MyBTCX.com Launches Global Cryptocurrency Exchange
Equator Releases 18-Bottle Wine Refrigerator with Custom Lighting and Precision Cooling
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.