World's Top Twenty Safest Airlines Named for 2025
Qantas Tops Rankings For Safety
Out of 142 carriers analyzed—covering 85% of global air traffic—Qantas Airways has been crowned the world’s safest airline. The Australian flag carrier has built a decades-long reputation for safety leadership and innovation, and in 2008, the UK Advertising Standards Association ruled that Qantas could rightly call itself the “World’s Most Experienced Airline.”*
“Qantas’s safety performance is simply unmatched,” said Geoffrey Thomas, Editor-in-Chief of 42kft.com. “According to independent audits, Qantas pilots are considered the best trained, most disciplined, and most professional in the industry. The airline has led nearly every significant operational safety advance over the past 60 years.”
Joining Qantas in the Top 5 safest airlines are Qatar Airways, Air New Zealand, Cathay Pacific Airways, and Emirates. Other notable names in the Top 20 include Virgin Australia/Virgin Atlantic, Etihad, ANA, and Lufthansa Group/Swiss.
The full list is: Qantas, Qatar Airways, Air New Zealand, Cathay Pacific Airways, Emirates, Virgin Australia / Virgin Atlantic, Etihad Airways, All Nippon Airways, Lufthansa Group/Swiss, EVA Air, Air France, British Airways, SAS, Korean Air, Alaska Airlines, TAP Portugal, Hawaiian, Finnair, JAL, Delta Airline Lines.
In the low-cost sector, HK Express leads the 2025 list, praised for its exceptional safety structure modeled after parent company Cathay Pacific. Rounding out the Top 5 are Jetstar Group, easyJet, Ryanair, and AirAsia Group.
The full list is: HK Express, Jetstar Group, EasyJet, Ryanair, AirAsia Group, Vietjet, Cebu Pacific, JetBlue, Frontier, Wizz, Southwest, Volaris, Flydubai, Norwegian, Vueling, Sun Country, WestJet, Indigo, Eurowings, and Jet2.
Thomas emphasized the rigor behind the rankings, saying the top 10 airlines were separated by narrow margins. “Unlike traditional safety assessments that rely on certification checkboxes, 42kft.com uses a dynamic, data-driven methodology. We track real-world safety outcomes and update our rankings daily,” he explained.
World's Safest Airlines Key criteria include recent incident records, fatal accident history, fleet age, results of FAA and EU audits, safety innovation, and financial health.
*The 2008 ASA adjudication was based on a paper authored by 42kft.com Editor-in-Chief Geoffrey Thomas which proved that Qantas had been responsible for 26 firsts in the safety innovations since 1940.
Geoffrey Thomas
42 Thousand Feet Pty Ltd
+61 417 936 610
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Bluesky
Instagram
Facebook
YouTube
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

leagend RT200: A Professional Lithium Battery Tester Designed for Accurate, Reliable Diagnostics
ACP Painting, LLC Featured on Rosie On The House Podcast: A Deep Dive Into Arizona House Painting
Premium 73‑Acre Off‑Grid Luxury Barndominium Estate Listed Near Richards, Texas
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.