XtraMath Partners with Legends of Learning to Enhance Math Practice with Engaging Game-Based Learning
Level Up XtraMath Practice with Awakening
With the new integration, after completing their personalized math fact practice sessions in XtraMath, students can seamlessly transition into Awakening. In this vibrant platform, learners can customize their avatars, extend their math fact practice sessions, embark on exciting math and science-themed adventures, and earn rewards for engaging in a variety of curriculum-aligned games. This partnership not only extends learning time but also enhances student motivation and confidence.
Key Features of the Partnership:
• Extended Learning Opportunities: By bridging practice with play, students are encouraged to engage in math learning for longer periods, fostering a deeper understanding of math concepts.
• Engaging Game-Based Learning: Awakening offers a collection of Math and Science games that reinforce mathematical concepts through interactive play.
• Safe and Ad-Free Environment: Parents and educators can trust that students are learning in a secure space without distractions from advertisements.
• Reward Systems and Customization: Students can create and personalize their avatars while earning rewards that recognize their curricular progress and achievements.
“We are excited to collaborate with Legends of Learning to bring fun math games to our students,” said Roy King, Executive Director of XtraMath.
“Awakening represents a unique approach to making math practice effective and something that children look forward to. We are thrilled to partner with XtraMath to elevate students' math proficiency and enrich their educational journey. This collaboration pairs XtraMath’s trusted, personalized daily practice with our rigorous, game-based learning platform. By bringing these strengths together, we are empowering educators and inspiring students to develop their essential math skills, both inside and outside the classroom," said Vadim Polikov, CEO of Legends of Learning.
About XtraMath: XtraMath is dedicated to helping all students develop math fact fluency. Through daily, personalized practice for students and progress reports for Teachers, XtraMath empowers students to achieve greater success and confidence in math.
About Legends of Learning: Legends of Learning creates high-quality educational games that make learning engaging and effective. Their expertise in game-based learning has transformed classrooms by integrating fun, interactive experiences that reinforce academic concepts.
Roy King
www.xtramath.org
+1 805-619-8720
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
YouTube
TikTok
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Dr. Electric LLC Expands Electrification Services with Exclusive Qmerit Certification
AMD Market to Reach $26.58 Bn by 2033, Driven by Anti-VEGF Advancements and Aging Populations| DataM Intelligence
Hacksaw Blades Market projected to reach US$1.547 billion by 2030 at a significant CAGR of 4.21%
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.