Komunikaty PR

2022 rokiem nowych formatów telekomunikacyjnych i rozwiązań e-comme

2022-02-21  |  01:00
Biuro prasowe

Autorem komentarza jest Joanna Langer, ekspert w Infobip

W 2022 r. wzrośnie znaczenie nowych formatów telekomunikacyjnych, takich jak RCS
i rozwiazań dedykowanych e-commerce. W konsekwencji coraz mocniejszy będzie również trend omnichanne, zgodnie z którym firmom zależy na tym, by klienci odczuwali spójne doświadczenia zakupowe niezależnie od kanału, w którym podejmują decyzje zakupowe. Polska będzie pod silnym wpływem tych globalnych tendencji.

RCS, czyli Rich Communication Services, to obecnie jeden z najbardziej „gorących” tematów na rynku telekomunikacyjnym. Eksperci z optymizmem patrza na jego przyszłośc, uznając go za technologicznego następcę SMS-a, z o wiele większymi możliwościami. Z perspektywy popularności formatu kluczowe jest to, że jeśli posiadamy odpowiedni nowy telefon  z aktywnym czatem RCS, działa on bez dodatkowych opłat, ani konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania, jeżeli jesteśmy w zasięgu sieci. Co ważne, od 2021,RCS szerzej obecny jest również w Polsce za sprawą sieci Play, wkrótce dołączą kolejni operatorzy.

Przede wszystkim następca SMS-a rozszerza jego możliwości o nowe funkcje multimedialne, adekwatne do nawyków społeczeństwa, które w coraz większym zakresiekorzysta ze środowiska mobile i obszaru social mediów w celach nie tylko towarzyskich, ale również zakupowych. W porównaniu ze swoim poprzednikiem: SMS-em, RCS nie limituje iości tekstu oraz pozwala na swobodne załączanie róznych multimediów i pełną interaktywność ułatwiającą np. podejmowanie decyzji zakupowej czy przeglądanie portfolio produktowego. Do tego dochodzą rozbudowane funkcje chatu, w tym również chatu grupowego. Korzystający z RCS mogą swobodnie wymieniać się zarówno plikami tekstowymi, jak i audio czy video. Można też za jego pomocą sprawdzić w czasie rzeczywistym np. zatowarowanie usług lub produktów. Komunikacja w tym przypadku przebiega bez konieczności wymieniania się dodatkowymi numerami i nie wymaga dodatkowych formalności. Jak więc widać, nowy format to korzyść dla każdej ze stron – konsumenta, biznesu, ale także operatora telekomunikacyjnego. W takich okolicznościach, gdy każda ze stron odnotowuje korzyści, można spodziewać się, że rynek szybko zabsorbuje nowe rozwiązanie.

Od kilku lat wiele ruchu o typowo konsumenckim charakterze przechodzi do kanału zdalnego.  W konsekwencji postepują innowacje w obszarze rozwiązań dedykowanych e-commerce takich jak np. rozwiązania zabezpieczające transakcje online dla aplikacji i witryn mobilnych. Wśród nich szczególnie dobrze rokuje Mobile Identity - metoda weryfikacji, uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i oceny ryzyka, która daje firmom możliwość potwierdzenia tożsamości abonenta mobilnego lub klienta internetowego w zaledwie kilka sekund, w dodatku bez potrzeby ręcznego wprowadzania informacji uwierzytelniających, takich jak 2FA lub OTP, co nie tylko przyspiesza cały proces, ale również minimalizuje ryzyko błędów ludzkich.

Jak widać e-commerce i kanały zdalne z roku na rok odciskają coraz większe piętno nafunkcjonowaniu biznesu oraz konsumentów i inspirują do wprowadzania nowych rozwiązań. Nie warto wiązać tego fenomenu wyłącznie z pandemią, ponieważ ta tendencja trwa już od wielu lat i kierunek tego ruchu właściwie nikogo nie zaskakuje. Co innego jego dynamika, która znacznie przybrała na sile w ostatnich miesiacach, gdy społeczeństwa znalazły się pod presją pandemicznych obostrzeń. Jak się jednak okazuje, ten okres nie był stracony pod względem innowacji.

***

O firmie Infobip

Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telekomunikacja 5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls Biuro prasowe
2025-07-07 | 06:00

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

Emitel - operator infrastruktury nadawczej - we współpracy z Telewizją Puls rozpoczął w Warszawie testową emisję sygnału w technologii 5G Broadcast. To pierwszy tego
Telekomunikacja Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika
2025-06-17 | 09:30

Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika

Marka HONOR, globalny lider w branży technologicznej, zaprezentowała najnowszą serię smartfonów HONOR 400. Premiera ta jest nie tylko krokiem naprzód w dziedzinie
Telekomunikacja Eksperci uspokajają: poziom pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez stacje bazowe operatorów komórkowych w Polsce na niskim poziomie
2025-06-16 | 06:00

Eksperci uspokajają: poziom pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez stacje bazowe operatorów komórkowych w Polsce na niskim poziomie

Główny Inspektorat Ochrony Środowiska po raz kolejny potwierdził, że poziom pola elektromagnetycznego (PEM) w środowisku jest bezpieczny we wszystkich regionach kraju. Wyniki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.