Komunikaty PR

25 Najlepszych Miejsc Pracy na świecie

2023-11-17  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Joanna Kowalczuk
Be Communications

ul. Kijowska 5
03-738 Warszawa
j.kowalczuk|becomms.pl| |j.kowalczuk|becomms.pl
+48 603 98 18 72
www.becomms.pl

Bez względu na miejsce, gdzie żyją i pracują ludzie, ich oczekiwania względem pracodawcy są wszędzie takie same: chcą pracować w atmosferze wzajemnego szacunku i zaufania. 90% pracowników ogłoszonej 16 listopada przez Great Place To Work®  światowej listy 25 Najlepszych Miejsc Pracy™ przyznało, że ich firma jest świetnym miejscem pracy. To poziom satysfakcji nieosiągalny dla firm reprezentujących średnią światową. Wśród tej elitarnej czołówki jest 11 firm, na których finalny sukces zapracowały także ich oddziały w Polsce.

 

Podium i polska reprezentacja w rankingu światowym

Pierwsza trójka światowych liderów pozostaje niezmienna od kilku lat, choć ich kolejność na podium ulega co roku zmianom. Pierwsze miejsce w 2023 r. przypadło sieci hoteli Hilton, na drugim miejscu znalazła się firma transportowa DHL Express, a na trzecim – spółka informatyczna Cisco.

Hilton i Cisco to jednocześnie firmy, do których sukcesu przyczyniły się także polskie oddziały tych spółek. Pozostałe 4 polskie oddziały międzynarodowych firm, które mają powody do świętowania, to: Stryker (8. miejsce), Cadence (9. miejsce), Hilti (12. miejsce) i Bacardi (18. miejsce). Wszystkie te firmy to laureaci listy Najlepszych Miejsc Pracy™ w Polsce ogłoszonej w maju 2023 r. Jest jeszcze kolejnych 5 polskich oddziałów tegorocznych światowych liderów, które zasłużyły na gratulacje. To DHL Express, AbbVie, Teleperformance, SC Johnson i Dow - co prawda nie trafiły wcześniej na listę krajową, ale dzięki doskonałym wynikom uzyskanym w badaniu otrzymały Certyfikat Great Place To Work®.

 

 

Firma

Branża

Liczba krajów wyróżnionych

na listach

Siedziba główna

1

Hilton

Hotele i restauracje

35                    w tym Polska

USA

2

DHL Express

Transport

52

Niemcy

3

Cisco

Technologie informatyczne

30

w tym Polska

USA

4

AbbVie

Biotechnologia i farmaceutyki

21

USA

5

Teleperformance

Usługi profesjonalne

21

Francja

6

Deloitte

Usługi profesjonalne

19

Wielka Brytania

7

Salesforce

Technologie informatyczne

18

USA

8

Stryker

Ochrona zdrowia

18                     w tym Polska

USA

9

Cadence

Technologie informatyczne

12                    w tym Polska

USA

10

Accenture

Usługi profesjonalne

11

Irlandia

11

SC Johnson

Produkcja

15

USA

12

Hilti

Budownictwo i infrastruktura

16                              w tym Polska                   

Liechtenstein

13

Admiral Group

Usługi finansowe i ubezpieczenia

6

Wielka Brytania

14

ThoughtWorks

Technologie informatyczne

8

USA

15

SAP

Technologie informatyczne

11

Niemcy

16

Atlassian

Technologie informatyczne

5

Australia

17

Dow

Biotechnologia i farmaceutyki

10

USA

18

Bacardi

Produkcja

8                        w tym Polska

USA

19

NVIDIA

Technologie informatyczne

6

USA

20

Insight Enterprises

Technologie informatyczne

6

USA

21

ServiceNow

Technologie informatyczne

6

USA

22

Ernst & Young

Usługi profesjonalne

9

Wielka Brytania

23

Kiabi

Handel

5

Francja

24

Al Dabbagh Group

Produkcja

15

Arabia Saudyjska

25

Coats

Produkcja

5

Wielka Brytania

 

Rywalizacja coraz bardziej zaciekła

Utrzymanie pozycji na liście światowej staje się co roku trudniejsze. Rośnie liczba firm aspirujących do miana najlepszych na świecie. W tym roku Great Place To Work® przeanalizował ankiety pracowników z 10 877 firm – to wzrost o 28% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Wzrosła także – i to o 40% – liczba ankiet pracowniczych nadesłanych z badanych firm. To znak, że pracownicy czują, że ich głos ma znaczenie i że mają realny wpływ na to, co dzieje się w ich organizacjach.

Warunki wyjściowe, które firmy muszą spełnić, aby zakwalifikować się na listę światową, same w sobie stanowią barierę do pokonania. Pierwszy warunek to zatrudnienie na poziomie co najmniej 5000 pracowników na całym świecie, z czego minimum 40% powinna pracować poza krajem, w którym znajduje się siedziba główna spółki. Firmy muszą też mieć na koncie udowodnione sukcesy, za które uznaje się miejsce na jednej z pięciu list Najlepszych Miejsc Pracy™: w Europie, Azji, Afryce, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej lub Australii. W klasyfikacji końcowej – oprócz wyników ankiety pracowniczej, które mają zasadnicze znaczenie – brana jest także pod uwagę liczba krajów, w których firma została uznana za świetne miejsce pracy. Misja Great Place To Work® jest uniwersalna. To tworzenie wyjątkowych miejsc pracy For All™, czyli dla wszystkich pracowników, niezależnie od piastowanego stanowiska i miejsca zamieszkania.

Za co pracownicy cenią swoich pracodawców

„Nie ma znaczenia, jaki kraj lub kontynent nazywasz domem. Liczy się zaufanie, jakie firmy budują wśród swoich pracowników. Miejsca pracy cieszące się dużym zaufaniem wsłuchują się w głos swoich wszystkich pracowników, wprowadzają innowacje, dostosowują się i regularnie sprawdzają efekty podjętych działań” – mówi Michael C. Bush, dyrektor generalny Great Place To Work®.

Cóż może być większą satysfakcją dla pracodawcy niż deklaracja, że jego pracownicy codziennie przychodzą do firmy z ochotą i pozytywną motywacją do pracy. Tak zadeklarowało aż 85% zatrudnionych w firmach z tegorocznej listy światowej. 84% pracowników potwierdziło, że otrzymują wsparcie w zakresie zachowania zdrowej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, a 81% – że ich głos się liczy przy podejmowaniu ważnych decyzji w firmie. Nie trzeba dodawać, że to nieporównywalnie więcej niż w firmach reprezentujących średnią światową. Jest jeszcze jeden wskaźnik, który dla wizerunku każdej firmy ma wyjątkowe znaczenie. To chęć polecenia swojego pracodawcy znajomym i rodzinie. W zwycięskich firmach taką gotowość zadeklarowało 88% pracowników. To o 34 punkty procentowe więcej niż średnia światowa, która wynosi 54%.

Gdyby na podstawie wyników, jakie uzyskały zwycięskie firmy, ułożyć instrukcję „Jak stworzyć świetne miejsce pracy”, w głównych punktach brzmiałaby ona: 1) Angażuj pracowników w decyzje, które ich dotyczą; 2) Upewnij się, że kierownictwo średniego szczebla zarządza zespołem zgodnie z zasadami uczciwości i bezstronności; 3) Wspieraj pracowników w zachowywaniu zdrowej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym; 4) Dołóż starań, aby każdy pracownik miał poczucie, że jego praca ma sens i znaczenie.

 

Więcej informacji o laureatach na  https://www.greatplacetowork.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Be Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej Biuro prasowe
2025-07-08 | 06:00

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej

W dobie rosnących wymagań jakościowych w przemyśle lotniczym, szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100 staje się nie tylko atutem, ale wręcz
Praca Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji
2025-06-23 | 09:40

Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji

Rynek pracy w Polsce nieustannie ewoluuje, dostosowując się do zmieniających się potrzeb gospodarki, społeczeństwa oraz kierunków rozwoju technologicznego. Choć
Praca Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”
2025-06-20 | 11:00

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

Szanowni Państwo, jako Związek Przedsiębiorców i Pracodawców razem z Panią Posłanką Izabelą Bodnar zapraszamy na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.