Komunikaty PR

25 sierpnia to Dzień Polskiej Żywności!

2021-08-24  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.09 MB )

Rodzime truskawki, śliwki, ale również buraki czy pomidory to smaki, których nie da się niczym zastąpić. Z okazji Dnia Polskiej Żywności warto przypomnieć, jak wiele smacznych produktów, powstających z krajowych warzyw i owoców, produkuje się właśnie w Polsce. Sprawdź, które tradycyjne i popularne wyroby są wytwarzane w Zakładzie w Łowiczu.

Znaczenie polskiej żywności

Polacy chętnie kupują rodzime i lokalne wyroby – jak pokazują wyniki badań, już 30% mieszkańców naszego kraju zwraca uwagę na polskie pochodzenie produktu[1]. Często wybierają oni sezonowe owoce czy warzywa – widać, że z roku na rok konsumenci coraz bardziej doceniają polską żywność. Zwiększające się upodobanie do polskich produktów powoduje, że krajowi producenci – działający również na skalę światową – stale się rozwijają i poszerzają swoje oferty. Niezmiennym priorytetem jest dla nich przy tym tradycja i jakość. Przykładem firmy idącej tym nurtem jest działający w Łowiczu Zakład Agros Nova. Jego siłą są przede wszystkim warzywa i owoce pochodzące od lokalnych dostawców i rolników, z których każdego dnia powstają wyjątkowo smaczne produkty. Polska żywność jest ceniona w kraju i zagranicą – aż 1/3 obrotów Grupy Maspex, której częścią jest zakład Agros Nova, stanowi sprzedaż zagraniczna.

Kultowe polskie marki z Łowicza

Wyroby Zakładu z Łowicza towarzyszą polskim konsumentom od 1965 roku. Co drugi badany mieszkaniec Łowicza (51%) ma świadomość tego, że Agros Nova to polska firma, a co trzeci (31%) uważa, że to ważna zaleta Zakładu[2]. W 2015 roku firma Agros Nova dołączyła do Grupy Maspex, dzięki czemu stale się rozwija i efektywnie działa w produkcji znanych w całej Polsce przetworów owocowo-warzywnych. Przede wszystkim to marka Łowicz, która jest liderem na rynku produktów dżemowych, sosów czy przecierów pomidorowych oraz jest na podium krajowych producentów syropów i dań gotowych. Wyróżnia ją szeroka oferta – konsumenci znajdą propozycje na wszystkie posiłki w ciągu dnia, czyli zarówno na śniadania, jak i na obiady czy kolacje. Marka stale wychodzi naprzeciw potrzebom konsumentów i nowym trendom, a w związku z tym, że chcą oni odżywiać się zdrowiej i jeść więcej warzyw, „Łowicz” wprowadził właśnie wyjątkowo smaczny sposób na warzywa – nowość, czyli warzywne pasty: Pasta Warzywna pomidory i wędzona papryka, wariant z bakłażanem i suszonymi pomidorami, połączenie cukinii i curry oraz Pasta Warzywna papryka i czerwona fasola. To nie wszystko. Przez Agros Nova produkowane są również wyroby marki Krakus. Flagowymi produktami są np. znane wszystkim zupy, takie jak barszcz czerwony i żurek. Warta podkreślenia jest także marka Kotlin, utożsamiana z wysokiej jakości produktami, w szczególności keczupami przygotowywanymi na bazie pomidorów.

We współpracy z lokalnymi rolnikami

Dzień Polskiej Żywności przypadający na koniec sierpnia to idealny pretekst, aby przypomnieć sobie, jak wiele smacznych produktów powstaje w Polsce – zwrócenie uwagi na to święto pozwala również kształtować więź ze środowiskiem lokalnym. Należy mieć na uwadze, że wysokie walory smakowe i jakościowe polskich produktów to nie wszystko. Warto pamiętać, że wybierając rodzime produkty, przyczyniamy się do wsparcia lokalnych dostawców i rolników.

 

 

To ciekawe!

Zakład Agros Nova skupuje i przetwarza około 100 tys. ton świeżych krajowych owoców i warzyw rocznie. Są to m.in.:

  • truskawki, porzeczki, wiśnie, śliwki, aronia i jabłka,
  • pomidory, marchew, buraki ćwikłowe, cebula, seler, papryki, czosnek oraz ziemniaki.

 

Agros Nova współpracuje z ponad 600 dostawcami, dzięki czemu zatrudnienie ma około 400 rolników z okolic Łowicza bezpośrednio działających z przedsiębiorstwem oraz około 1100 producentów powiązanych z firmami skupowymi z regionu.

 

 

Warto wiedzieć

Agros Nova jako firma odpowiedzialna społecznie i wspierająca ideę zero waste postanowiła w tym roku odkupić część niedoskonałych buraków od jednego z rolników z powiatu łęczyckiego, ratując warzywa przed zmarnowaniem, ponieważ przez swoje nieregularne kształty nie mogły trafić one do regularnej sprzedaży. We współpracy z jedną siecią handlową Zakład odkupił od rolnika ponad 200 ton surowca, z którego stworzono dwa wyjątkowe produkty – keczup warzywny oraz koncentrat barszczu.

 


[1] Raport z cyklu badań opinii publicznej w projekcie POLSKI MONITOR OPINII, wspólnej inicjatywy PKO Banku Polskiego, Fundacji Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) oraz Forum Zrównoważonej Technologii. Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-6 października 2019 r.

[2] Badanie „Łowicz oczami mieszkańców – potrzeby i perspektywy” zrealizowane przez agencję badawczą IQS na zlecenie Agros Nova; czerwiec-lipiec 2021 r., N = 200.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.