Komunikaty PR

2,7 mln drażetek gumy na godzinę - 25 lat Mars Wrigley w Poznaniu

2021-11-30  |  12:00
Biuro prasowe

Poznańska fabryka gum i miętusów Mars Wrigley obchodzi w tym roku 25-lecie działalności. Codziennie produkowanych jest tam 65 milionów drażetek gumy, które trafiają nie tylko do europejskich konsumentów. Żują je również mieszkańcy Polinezji Francuskiej, Dubaju czy Sierra Leone. Od ponad dwóch dekad zakład prężnie się rozwija, aby odpowiadać na utrzymujący się popyt. 2021 rok to dla Mars Wrigley podwójny jubileusz. Firma świętuje również 130-lecie wyprodukowania swojej pierwszej gumy.

 

Z Poznania na cały świat

W poznańskiej fabryce wytwarzane są produkty 7 kluczowych marek gum do żucia, w tym Orbit, Freedent, Doublemint, Spearmint, Extra oraz Winterfresh. Niemal co druga drażetka gum z portfolio Mars Wrigley sprzedawana w Europie pochodzi właśnie z Poznania. Jednak gumy produkowane w tym miesjcu trafiają również na znacznie odleglejsze rynki – m.in. do Polinezji Francuskiej, Nowej Kaledonii, Dubaju, Sierra Leone czy Ekwadoru. W 2020 roku w Poznaniu wytworzono łącznie prawie 24 miliardy sztuk gumy do żucia, głównie miętowej, która stanowi aż 80 proc. produkcji. Pozostałe 20 proc. to przede wszystkim gumy owocowe, ale też zaskakujące dla polskiego konsumenta smaki jak lukrecja czy morela z chilli. Łącznie poznańska fabryka wytwarza 787 rodzajów gum i miętówek w 54 różnych smakach oraz wariantach, a produkty te trafiają do 37 krajów na całym świecie.

 

Ponad dwie dekady doświadczenia, innowacji i troski o środowisko

Fabryka gum i miętusów Mars Wrigley powstała w 1996 roku. W kolejnych latach zakład znacząco się rozrósł. Obecnie zajmuje on teren o powierzchni blisko 120 tys. m2. Poznańska fabryka jest miejscem pracy dla ponad 600 osób. Blisko 90 z nich jest związanych z tym miejscem już 25 lat, w zakładzie pracuje też 50 rodzin.

Od momentu powstania fabryka była kilkukrotnie rozbudowywana. W 1999, 2001 i 2002 roku montowano nowe linie pakowania oraz driamy (maszyny do powlekania gumy). Kolejne linie produkcyjne dodawane były również w latach 2003, 2004, 2006, 2010, 2015 i 2017, co wpłynęło na znaczne poszerzenie portfolio wytwarzanych produktów. Obecnie poznańska fabryka jest wyposażona w 17 linii pakujących gumę i jedną cukierkową. Na przestrzeni ponad dwóch dekad ważnym krokiem w rozbudowie infrastruktury było również stworzenie nowoczesnej oczyszczalni ścieków (2002 r.).

Istotnym momentem w najnowszej historii fabryki Mars Wrigley było natomiast uruchomienie na początku 2021 r. produkcji w nowo wybudowanej hali zajmującej powierzchnię 5200 m2. Mieści się w niej nowoczesna linia produkcyjna wytwarzająca w ciągu jednej minuty 400 opakowań gumy do żucia w popularnym na zachodzie Europy formacie plastikowych buteleczek, które można poddać recyklingowi. Nowa hala jest w pełni zautomatyzowana – do zmiany silosów oraz przestawiania palet wykorzystywane są wózki samojezdne AGV. Zastosowano też szereg innowacyjnych oraz energooszczędnych rozwiązań, dzięki którym otrzymała ona prestiżowym certyfikat LEED – związany z „zielonym budownictwem”.

 

W naszej fabryce stawiamy nie tylko na wysoką jakość produktów czy innowacyjne technologie. Kluczowa jest dla nas również troska o środowisko. Cała energia, którą wykorzystujemy, pochodzi ze źródeł odnawialnych[1]. Systematycznie obniżamy nasz wpływ na środowisko, m.in. poprzez program wymiany oświetlenia. Działamy również w duchu „zero waste”, wdrażając w życie aktywności takie jak oczyszczanie ścieków technologicznych czy segregacja odpadów – mówi Grzegorz Kowalczewski, Dyrektor fabryki Mars Wrigley w Poznaniu. Czujemy silny związek z naszymi sąsiadami, dlatego ważnym elementem jest dla nas zaangażowanie w lokalne inicjatywy.

 

W ramach dziesięciu edycji programu wolontariatu pracownicy fabryki poświecili blisko 24 tys. godzin na wsparcie lokalnych organizacji, m.in. pomagając rewitalizować okoliczne tereny zielone. W trosce o środowisko i sąsiadów kominy fabryki wyposażone są w układy odpylania oparte na cyklonach oraz filtrach systemowych, dzięki którym pył z produkcji zostaje zatrzymany, by nie przedostawał się na zewnątrz. Firma zadbała również o nowoczesne systemy ograniczające hałas i redukujące zapachy.

130 lat gumy Mars Wrigley

Historia gumy Mars Wrigley sięga 1891 roku. Wtedy właśnie młody przedsiębiorca sprzedający sodę oczyszczoną, William Wrigley Jr, w ramach działań reklamowych zaczął oferować swoim klientom prezent w zamian za zakup. Prezentem tym była guma do żucia. Wiliam Wrigley Jr. szybko zauważył, że klienci kupują jego produkt głównie dla dodawanej do niego darmowej gumy. Jeszcze w tym samym roku zarejestrował swoje przedsiębiorstwo i zaczął masową produkcję gumy do żucia, a następnie stworzył znane na całym świecie, ikoniczne marki Wrigley’s Spearmint, Juicy Fruit i Doublemint.

 

W roku 1930 zaczęto bliżej przyglądać się pozytywnemu wpływowi, jaki żucie gumy miało na uzębienie. Dziś powszechnie znany jest fakt, że bezcukrowa guma do żucia pomaga dbać nie tylko o świeży oddech. Jest także produktem do higieny jamy ustnej uznawanym przez dentystów na całym świecie.

 

Polska fabryka Mars Wrigley działa nieprzerwanie od 25 lat, dostarczając produkt obecny na rynku już od ponad wieku. Rozpoznawalność i zaufanie do marki zapewniają jej najlepsze prognozy na przyszłość, zarówno pod względem produkcyjnym, jak i biznesowym.

 

Więcej informacji na temat działalności Mars Wrigley w Polsce dostępnych jest na stronie internetowej: https://pol.mars.com/.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Jak polskie termoelektryki mogą odpowiedzieć na wyzwania zielonej transformacji Biuro prasowe
2024-04-24 | 01:00

Jak polskie termoelektryki mogą odpowiedzieć na wyzwania zielonej transformacji

W ostatnich latach coraz częściej słyszymy o konieczności przejścia na odnawialne źródła energii. To nie tylko kwestia ekologii, ale także suwerenności energetycznej. W Polsce, ze
Przemysł Co trzeci przetwórca tworzyw sztucznych inwestuje w park maszyn i urządzeń
2024-04-13 | 08:00

Co trzeci przetwórca tworzyw sztucznych inwestuje w park maszyn i urządzeń

Polskie przedsiębiorstwa przetwarzające tworzywa sztuczne zwiększyły swoją zdolność do konkurowania. Świadczy o tym wzrost sub-indeksu MiU dla tej branży o 6,15 pkt. Jest to efekt m.in.
Przemysł Forum Holzbau Polska - spotkanie profesjonalistów branży konstrukcji drewnianych
2024-04-05 | 12:30

Forum Holzbau Polska - spotkanie profesjonalistów branży konstrukcji drewnianych

Wydarzenie: Forum Holzbau Polska - spotkanie profesjonalistów branży konstrukcji drewnianych Data: 23-24.04.2024 r. Miejsce: Windsor Hotel Jachranka Dla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.