275 komputerów i tabletów dla uczniów od Nestlé Polska
275 komputerów i tabletów dla uczniów od Nestlé Polska
Firma Nestlé Polska przekazała – za pośrednictwem gmin w całym kraju – 275 komputerów i tabletów na rzecz akcji #KomputerDlaUcznia. Sprzęt, przeznaczony do nauki online, trafi do najbardziej potrzebujących dzieci m.in. z Kalisza, Rzeszowa i Lublina. #KomputerDlaUcznia to akcja, organizowana przez Fundację Impact, a jej celem jest przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu wśród dzieci i młodzieży.
Epidemia koronawirusa i przejście szkół na nauczanie zdalne udowodniły, że nadal wielu uczniów nie ma dostępu do sprzętu i nie może swobodnie uczyć się online. Z danych Ministerstwa Cyfryzacji wynika, że 13 proc. gospodarstw domowych w Polsce nie posiada komputera z dostępem do internetu. Oznacza to, że nawet dla 500 tys. uczniów jest to poważna przeszkoda w edukacji online. A komputer z internetem jest niezbędny nie tylko do kontaktu ze szkołą - również do wyszukiwania informacji i rozwijania zainteresowań.
Poprawa tej sytuacji jest celem akcji #KomputerDlaUcznia, organizowanej przez Fundację Impact. Nestlé dołączyło do partnerów akcji: GovTech Polska, PayU, Bank BNP Paribas, Orange oraz 300Gospodarka.pl.
- Równe szanse w dostępie do wiedzy są kluczowe dla edukacji i rozwoju dzieci i młodzieży, dlatego z pełnym przekonaniem wsparliśmy akcję #KomputerDlaUcznia – mówi Simon Smith, prezes Nestlé Polska – Od początku wybuchu pandemii odpowiadamy na potrzeby społeczności, wśród których od lat prowadzimy działalność. Dlatego dotychczas przekazaliśmy w Polsce, we współpracy z organizacjami pozarządowymi, ponad milion produktów żywnościowych i wody butelkowanej. Ponadto na użytek służb medycznych oraz pacjentów dostarczyliśmy setki tysięcy sztuk sprzętu ochronnego.
Przypomnijmy, że Nestlé Polska przekazało pomoc na rzecz potrzebujących natychmiast po wybuchu pandemii. Za pośrednictwem Federacji Polskich Banków Żywności oraz Caritas Polska na rzecz pracowników służby zdrowia, pacjentów szpitali zakaźnych, osób starszych oraz osób poddanych kwarantannie przekazano m.in. wodę butelkowaną, odżywki dla niemowląt i dzieci, płatki śniadaniowe, żywność dla dorosłych, kawę, słodycze, preparaty odżywcze, karmę dla zwierząt domowych i inne produkty.
Edyta Iroko Corporate Affairs Manager Email: edyta.iroko@pl.nestle.com Telefon: +48 22 325 26 74 Mobile: +48 600 204 870
|
|
|
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze coraz ważniejsze dla finansowania gospodarki. Współpraca z BGK ma pobudzić lokalne inwestycje
Banki spółdzielcze w coraz większym stopniu odpowiadają za finansowanie rozwoju gospodarki. Ich udział w ostatnich latach wzrósł, a kondycja sektora się poprawiła. Bank Gospodarstwa Krajowego chce wzmocnić współpracę z bankami spółdzielczymi na rzecz finansowania lokalnego rozwoju. To jeden z elementów nowej strategii BGK na lata 2025–2030. Narzędziami, które do tego służą, są gwarancje BGK.
Prawo
Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.
Konsument
Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.