Komunikaty PR

5 najlepszych narzędzi w branży TSL, które zapewnią efektywność sprzedaży

2023-10-02  |  13:00

Według raportu Global State of Sales 2022 sprzedawcy mniej niż jedną trzecią swojego czasu (30%) poświęcają na to, co jest podstawą ich pracy. Resztę ich dnia wypełniają chociażby obowiązki administracyjne. Rozwiązaniem jest korzystanie z technologii pomagających w usprawnianiu procesów, komunikacji z klientem, automatyzacji czy zarządzaniu dużym zbiorem danych. Poznajcie 5 narzędzi, które pozwolą rozpoznać potrzeby, przygotować odpowiednią ofertę oraz osiągnąć satysfakcjonującą sprzedaż.

1. Qlik Sense

Qlik Sense to platforma służąca do wizualizacji i analizy danych. Według raportu Gartnera jest liderem wśród dostępnych na rynku systemów zakresie Business Intelligence. Platforma pokazuje podsumowanie danych w formie wykresów i tabel. Sprzedawcy mogą zobaczyć zestawienie swoich wyników, takich jak liczba wykonanych połączeń, sprzedanych umów czy postęp w realizacji miesięcznego celu. Mają też możliwość porównania ich na tle współpracowników oraz szybkiego przeliczenia, ile kontraktów zostało do zrealizowania wspólnego celu kwartalnego. Qlik Sense zapewnia niezależność – sprzedawcy mogą za jego pomocą samodzielnie pobierać raporty i eksportować bazy klientów bez konieczności kontaktu z innymi działami.

2. System CRM (Customer Relationship Management)

Obecnie trudno wyobrazić sobie efektywne działanie bez CRM. Jest to system wspierający codzienną pracę zespołów sprzedaży i obsługi klienta, który służy między innymi do zarządzania kontami klientów i ich dostępem do produktów, fakturowania, zawierania umów oraz zarządzania danymi. W CRM sprzedawcy mają łatwy wgląd do informacji o firmach oraz do całej historii rozmowy. Jest to ogromne źródło danych o klientach, zawartych w jednym miejscu.

3. Jira Service Management

Jira Service Management jest narzędziem ułatwiającym kategoryzowanie zgłoszeń serwisowych, incydentów oraz zmian poprzez organizowanie ich w jednym miejscu. Podczas napotkanych problemów technicznych, zarówno u pracowników, jak i klientów, można w szybki i prosty sposób utworzyć zgłoszenie w Jirze. System skupia je w jednym miejscu, co także usprawnia pracę oraz przyśpiesza cały proces.

4. Next Call

Oprócz korzystania z narzędzi dostępnych na rynku, firmy technologiczne często wdrażają własne rozwiązania. Tak jest w działającej w branży TSL firmie Trans.eu, która w 2020 roku uruchomiła narzędzie Next Call.

– Dzięki niemu nasi sprzedawcy mogą zobaczyć panel z informacjami zbiorczymi wraz z podpowiedziami, jaki ruch mają wykonać w następnej kolejności. Next Call informuje o działaniach klienta oraz podaje sugestie, kiedy i w jaki sposób możemy mu pomóc. To bardzo przyśpiesza oraz optymalizuje pracę: nie ma potrzeby ręcznego przeszukiwania koszyków, a system sam pokazuje potrzebne w danej chwili informacje i pomaga w skutecznym wspieraniu klientów tłumaczy Katarzyna Terlecka, Sales & Support Expert w Trans.eu.

5. Centralna Baza Leadów (CBL) 

To kolejne rozwiązanie stosowane przez wrocławską firmę IT. Powstało w 2016 roku, odpowiadając na potrzebę stworzenia narzędzia usprawniającego tworzenie dopasowanych usług i szytych na miarę rozwiązań. CBL pomogła w krystalizacji procesu zakupowego, ustaleniu transparentnych zasad oraz komunikacji z klientami. Dzięki niej zautomatyzowano też część prac.

– Znając potrzeby klienta, możemy szybciej i sprawniej proponować rozwiązania, które będą do niego jak najlepiej dopasowane. Rozpoznajemy osoby, które wyrażają zainteresowanie usługami oferowanymi przez nasze spółki. CBL pomaga nam w identyfikowaniu tych potrzeb oraz dalszym procesie. Jeśli zauważamy taką u klienta, to za pomocą systemu inicjujemy bezpośrednią rozmowę między nim a odpowiednim przedstawicielem spółki. W przypadku sukcesu, sprzedawca odpowiedzialny za skierowanie klienta otrzymuje prowizję. W efekcie nasi klienci mają dostęp do dedykowanych rozwiązań, a sprzedawcy dodatkową motywację do osiągania jeszcze lepszych wyników – mówi Małgorzata Zdybel, Carriers Sales Team Leader w Trans.eu.

Odpowiednie wykorzystanie technologii jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w branży TSL. Dobrze dobrane narzędzia usprawniają procesy, komunikację oraz zarządzanie dużymi zbiorami danych, co pomaga sprzedawcom w nawiązywaniu i budowaniu trwałych relacji z klientami.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.