5 najlepszych narzędzi w branży TSL, które zapewnią efektywność sprzedaży
Według raportu Global State of Sales 2022 sprzedawcy mniej niż jedną trzecią swojego czasu (30%) poświęcają na to, co jest podstawą ich pracy. Resztę ich dnia wypełniają chociażby obowiązki administracyjne. Rozwiązaniem jest korzystanie z technologii pomagających w usprawnianiu procesów, komunikacji z klientem, automatyzacji czy zarządzaniu dużym zbiorem danych. Poznajcie 5 narzędzi, które pozwolą rozpoznać potrzeby, przygotować odpowiednią ofertę oraz osiągnąć satysfakcjonującą sprzedaż.
1. Qlik Sense
Qlik Sense to platforma służąca do wizualizacji i analizy danych. Według raportu Gartnera jest liderem wśród dostępnych na rynku systemów zakresie Business Intelligence. Platforma pokazuje podsumowanie danych w formie wykresów i tabel. Sprzedawcy mogą zobaczyć zestawienie swoich wyników, takich jak liczba wykonanych połączeń, sprzedanych umów czy postęp w realizacji miesięcznego celu. Mają też możliwość porównania ich na tle współpracowników oraz szybkiego przeliczenia, ile kontraktów zostało do zrealizowania wspólnego celu kwartalnego. Qlik Sense zapewnia niezależność – sprzedawcy mogą za jego pomocą samodzielnie pobierać raporty i eksportować bazy klientów bez konieczności kontaktu z innymi działami.
2. System CRM (Customer Relationship Management)
Obecnie trudno wyobrazić sobie efektywne działanie bez CRM. Jest to system wspierający codzienną pracę zespołów sprzedaży i obsługi klienta, który służy między innymi do zarządzania kontami klientów i ich dostępem do produktów, fakturowania, zawierania umów oraz zarządzania danymi. W CRM sprzedawcy mają łatwy wgląd do informacji o firmach oraz do całej historii rozmowy. Jest to ogromne źródło danych o klientach, zawartych w jednym miejscu.
3. Jira Service Management
Jira Service Management jest narzędziem ułatwiającym kategoryzowanie zgłoszeń serwisowych, incydentów oraz zmian poprzez organizowanie ich w jednym miejscu. Podczas napotkanych problemów technicznych, zarówno u pracowników, jak i klientów, można w szybki i prosty sposób utworzyć zgłoszenie w Jirze. System skupia je w jednym miejscu, co także usprawnia pracę oraz przyśpiesza cały proces.
4. Next Call
Oprócz korzystania z narzędzi dostępnych na rynku, firmy technologiczne często wdrażają własne rozwiązania. Tak jest w działającej w branży TSL firmie Trans.eu, która w 2020 roku uruchomiła narzędzie Next Call.
– Dzięki niemu nasi sprzedawcy mogą zobaczyć panel z informacjami zbiorczymi wraz z podpowiedziami, jaki ruch mają wykonać w następnej kolejności. Next Call informuje o działaniach klienta oraz podaje sugestie, kiedy i w jaki sposób możemy mu pomóc. To bardzo przyśpiesza oraz optymalizuje pracę: nie ma potrzeby ręcznego przeszukiwania „koszyków”, a system sam pokazuje potrzebne w danej chwili informacje i pomaga w skutecznym wspieraniu klientów – tłumaczy Katarzyna Terlecka, Sales & Support Expert w Trans.eu.
5. Centralna Baza Leadów (CBL)
To kolejne rozwiązanie stosowane przez wrocławską firmę IT. Powstało w 2016 roku, odpowiadając na potrzebę stworzenia narzędzia usprawniającego tworzenie dopasowanych usług i szytych na miarę rozwiązań. CBL pomogła w krystalizacji procesu zakupowego, ustaleniu transparentnych zasad oraz komunikacji z klientami. Dzięki niej zautomatyzowano też część prac.
– Znając potrzeby klienta, możemy szybciej i sprawniej proponować rozwiązania, które będą do niego jak najlepiej dopasowane. Rozpoznajemy osoby, które wyrażają zainteresowanie usługami oferowanymi przez nasze spółki. CBL pomaga nam w identyfikowaniu tych potrzeb oraz dalszym procesie. Jeśli zauważamy taką u klienta, to za pomocą systemu inicjujemy bezpośrednią rozmowę między nim a odpowiednim przedstawicielem spółki. W przypadku sukcesu, sprzedawca odpowiedzialny za skierowanie klienta otrzymuje prowizję. W efekcie nasi klienci mają dostęp do dedykowanych rozwiązań, a sprzedawcy dodatkową motywację do osiągania jeszcze lepszych wyników – mówi Małgorzata Zdybel, Carriers Sales Team Leader w Trans.eu.
Odpowiednie wykorzystanie technologii jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w branży TSL. Dobrze dobrane narzędzia usprawniają procesy, komunikację oraz zarządzanie dużymi zbiorami danych, co pomaga sprzedawcom w nawiązywaniu i budowaniu trwałych relacji z klientami.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.