Komunikaty PR

5 wskazówek pozwalających zachować prywatność w czasie wakacji

2022-06-24  |  01:00
Biuro prasowe

Podróżni stają się coraz bardziej wyczuleni na czyhające na nich zagrożenia fizyczne, takie jak na przykład kradzież bądź utrata mienia. Jednak mało kto pamięta podczas letnich wojaży o ochronie swojej prywatności cyfrowej. Bitdefender opracował listę skutecznych sposobów pozwalających chronić wrażliwe dane w czasie wakacyjnego wypoczynku.

 

  1. Używaj tylko bezpiecznych sieci Wi-Fi (wyłącz automatyczne łączenie).

 

Publiczne, niezabezpieczone sieci Wi-Fi stanowią poważne zagrożenia dla prywatności i bezpieczeństwa użytkowników.  Dzieje się tak, ponieważ dostęp do tego rodzaju sieci jest otwarty i mogą z nich korzystać również hakerzy. Cyberprzestępcy mogą wykraść prywatne dane, a nawet infiltrować urządzenia w ciągu dalszego gromadzenia informacji.

Jednym ze sposobów na uniknięcie tego scenariusza jest niekorzystanie z publicznych sieci Wi-Fi, zwłaszcza jeśli brakuje im zabezpieczeń, takich jak ochrona hasłem. Najlepiej również unikać łączenia się z hotelowymi sieciami Wi-Fi z widocznymi hasłami, które każdy (nie tylko goście) może zobaczyć i używać.

 

2. Używaj sieci VPN

 

Zaufana sieć VPN, taka jak na przykład Bitdefender VPN, może chronić prywatność użytkownika, kierując ruch przez bezpieczny tunel, z dala od wścibskich oczu hakerów. Ponadto szyfruje ruch za pomocą algorytmów klasy wojskowej, a tym samym jest on nieczytelny nawet dla napastnika z dostępem do bezpiecznego tunelu.

To jeden z najważniejszych powodów, dla których korzystanie z VPN w niezabezpieczonych publicznych sieciach Wi-Fi ma kluczowe znaczenie dla prywatności w Internecie.  Należy wspomnieć, że VPN nie tylko chroni prywatną komunikację, taką jak wiadomości lub e-maile, ale także krytyczne dane, takie jak dane logowania (nazwy użytkownika i hasła), informacje bankowe i dane karty kredytowej.

 

3. Korzystaj ze stron HTTPS

 

Protokół HTTP jest już przestarzały ze względu na niemożność ochrony przekazywanych informacji, w związku z tym większość witryn korzysta z bezpiecznej wersji HTTPS, aby chronić odwiedzających przed naruszeniami prywatności. Podobnie jak VPN, HTTPS również opiera się na szyfrowaniu, aby uniemożliwić atakującym przechwytywanie danych przesyłanych między witryną internetową a jej odwiedzającymi. Obejmuje to wiadomości, e-maile, wysłane pliki, informacje bankowe, dane karty kredytowej i dane logowania (nazwy użytkownika i hasła). Ogólna zasada jest taka, że ​​cyberprzestępcy nie będą w stanie odszyfrować danych wymienianych między użytkownikiem a witryną z protokołem HTTPS.

Nowoczesne przeglądarki internetowe, takie jak Google Chrome, wyświetlają witryny HTTPS inaczej niż te HTTP. Sprawdzenie, czy odwiedzana witryna korzysta z protokołu HTTPS, również jest dość proste - wystarczy spojrzeć na pasek adresu. Witryny HTTP są oznaczone jako „niezabezpieczone”, podczas gdy witryny HTTPS wyświetlają ikonę kłódki obok adresu URL.

 

4. Włącz MFA na swoich kontach

 

Jedną z najlepszych metod na ochronę prywatności jest uruchomienie dodatkowych zabezpieczeń pomiędzy kontem a napastnikiem. W ostatnim czasie dużą popularnością cieszy się uwierzytelniania wieloskładnikowe (Multi-Factor Authentication). Istnieje kilka typów usług MFA - takich jak dane biometryczne, fizyczny klucz bezpieczeństwa lub aplikacje uwierzytelniające.

 

5. Użyj menedżera haseł

Chyba nikt nie lubi zapamiętywać kilku czy kilkunastu haseł. Dlatego ludzie bardzo często używają tego samego hasła do kilku kont. Jest to dość ryzykowne postępowanie. W przypadku udanego cyberataku haker uzyskuje klucz do większości (jeśli nie wszystkich kont) ofiary. Najlepszą opcją byłoby użycie innego hasła dla każdego konta, ale ludzka pamięć ma pewne ograniczenia.  W sukurs internautom przychodzą menedżery haseł, które pozwalają przechowywać wszystkie hasła i loginy w jednej bezpiecznej lokalizacji.

Warto też regularnie zmieniać hasła i sprawdzać, czy nie doszło do wycieku danych uwierzytelniających. Można to zrobić chociażby za pomocą takiego narzędzia jak Bitdefender Digital Identity Protection, skanującego sieć w poszukiwaniu wycieków danych osobowych.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.