Komunikaty PR

63 proc. konsumentów korzysta z płatnych antywirusów Badanie AV-Comparative

2022-02-18  |  01:00
Biuro prasowe

W 2021 roku działania mające na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się COVID-19 przyczyniły się do znacznego wykorzystania Internetu. Praca w domu stała się dla milionów ludzi normą, a spotkania towarzyskie twarzą w twarz zastąpiły wideokonferencje. Oprogramowanie zabezpieczające komputery oraz smartfony stało się ważniejsze aniżeli przed pandemią, ponieważ cyberprzestępcy przystąpili do zmasowanych ataków, próbując wykorzystać nowe uwarunkowania.  Jak wynika z badania AV-Comparatives 63 proc. użytkowników domowych korzysta z płatnych rozwiązań zabezpieczających.  Darmowe antywirusy częściej instaluje młodsze pokolenie (24 lata lub mniej) - około 56 proc. Z kolei u starszej generacji powyżej 55 lat ten współczynnik jest znacznie niższy i wynosi 29 proc.  Co ciekawe, ponad połowa respondentów nie używa dodatkowych funkcji oferowanych przez oprogramowanie antywirusowe. Natomiast wśród tych, którzy to robią, czterema cieszącymi się największą popularnością opcjami dodatkowymi są ochrona kamery internetowej, antyspam, VPN i bezpieczna przeglądarka. 

Uczestnicy badania wskazali też najpopularniejsze antywirusy chroniące komputery oraz smartfony. W tej pierwszej kategorii najwięcej głosów zdobyli Kaspersky, Microsoft oraz Bitdefender.  Właściciele smartfonów najczęściej wymieniali oprogramowanie Bitdefendera.

 

Najpopularniejsze systemy operacyjne i przeglądarki

AV-Comparatives sprawdził jakich systemów operacyjnych oraz przeglądarek używają konsumenci. Wśród komputerów na pierwszym miejscu znajduje się Windows 10 (65 proc.), a kolejne lokaty zajmują Windows 11 (24 proc.), Windows 7 (3,7 proc.) oraz macOS (3,5 proc.). W przypadku mobilnych systemów operacyjnych nastąpił nieznaczny wzrost wykorzystania systemu iOS, z którego obecnie korzysta prawie jedna czwarta użytkowników smartfonów. Jednak zdecydowanie najpopularniejszym mobilnym systemem operacyjnym pozostaje Android z 74 proc, udziałem. Wśród przeglądarek niekwestionowanym liderem pozostaje Google Chrome (35 proc.), drugie miejsce zajmuje Mozilla Firefox (28 proc.), a trzecie Microsoft Edge (19 proc.).

 

Wyniki raportu bazują na ankiecie internetowej przeprowadzonej przez AV-Comparatives pomiędzy 9 grudnia 2021 a 23 grudnia 2021. Wzięło w niej udział prawie 2500 osób z czterech kontynentów – Europy, Ameryki Południowej, Ameryki Północnej i Azji.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.

Transport

M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

 Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi. 

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.