Komunikaty PR

7 tysięcy sosen posadzili wolontariusze Castorama

2023-04-20  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Natalia Piekacz
Made in PR

Wejnerta
02-619 Warszawa
n.piekacz|madeinpr.pl| |n.piekacz|madeinpr.pl
783 505 900
madeinpr.pl

Region Podlasia w Białogrądach, w nadleśnictwie Rajgród, wzbogacił się o 7 tys. młodych sosen. W projekcie sadzenia drzewek na terenie prawie 8 hektarów, wzięło udział ponad 100 wolontariuszy ze sklepów i biura Castorama oraz Grupy Kingfisher. Inicjatywa zalesiania była jednocześnie jedną z największych akcji na rzecz ochrony środowiska naturalnego i wsparcia wolontariatu pracowniczego w Castoramie.

Lasy są potężnymi sojusznikami w walce z globalnymi zmianami klimatycznymi - pochłaniając dwutlenek węgla pozytywnie wpływają na stabilność klimatu. 60-letnia sosna wytwarza tlen dla aż 3 osób, a hektar lasu „produkuje” w ciągu doby około 700 kilogramów tlenu dla 2500 osób. Drzewa ochładzają również powietrze atmosferyczne podczas upałów działając jak wielki klimatyzator – jedno drzewo może wykonać pracę porównywalną do co najmniej 10 klimatyzatorów. W ciągu roku to samo drzewo wchłania ok. 3 tys. litrów wody opadowej, a następnie oddaje do powietrza kilkaset litrów wody w postaci pary. Lasy są także gwarantem bioróżnorodności – ich ekosystem jest niezbędny do życia wielu gatunków zwierząt, ptaków i owadów.

- Jesteśmy świadomi wpływu człowieka na środowisko. Bierzemy na siebie tę odpowiedzialność i poprzez szereg inicjatyw inwestujemy w działania na rzecz przyszłych pokoleń. Mamy już w planach kontynuację akcji zalesiania z nadleśnictwem Rajgród, którą rozszerzymy o kolejne gatunki drzew. – mówi Piotr Bober Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Castorama Polska.

Strategia Zrównoważonego Rozwoju Castorama Polska obowiązuje w całej Grupie Kingfisher. Dokument określa priorytety polityki odpowiedzialnego biznesu firmy – dbałość o Pracowników, Planetę, Klientów i Społeczności Lokalne. Jednym z najważniejszych celów Grupy jest osiągnięcie do końca 2040 roku zerowej emisji netto w ramach prowadzonej działalności operacyjnej. W planach ma również osiągnięcie do końca 2025 r. 60% całkowitej sprzedaży ze Zrównoważonych Produktów dla domu. Już teraz w swojej ofercie Castorama posiada prawie 10 tys. produktów przyjaznych dla środowiska i planety, oznaczonych logiem "CastoSfera".

Grupa Kingfisher jako członek-założyciel inicjatywy „Rainforest Alliance Forest Allies” jest na dobrej drodze, aby stać się organizacją Forest Positive do 2025/26 roku. Firma inwestuje w sześć kluczowych projektów w regionach najbardziej zagrożonych wylesianiem na całym świecie. Do 2025/26 roku Kingfisher ma zamiar wykorzystywać w 100% odpowiedzialnie pozyskiwane drewno i papier w swoich produktach i katalogach – tylko w latach 2021/22 w sposób odpowiedzialny pozyskiwano 87,2% drewna i papieru w produktach, a w drugim roku 100% papieru katalogowego.

- Castorama Polska promuje zrównoważone leśnictwo poprzez produkty oznaczone certyfikatami FSC, PEFC, które podpowiadają Klientom, że produkty oznaczone certyfikatami pochodzą z odpowiedzialnych źródeł. Dzięki wprowadzonej polityce w zakresie drewna skierowanej do dostawców oraz działania informacyjne do klientów, jak np. Piątek FSC możemy przyczynić się do rozwijania gospodarki leśnej zarządzanej w sposób odpowiedzialny z poszanowaniem przyrody i lokalnych społeczności. – tłumaczy Paweł Świętochowski Dyrektor ds. Odpowiedzialnego Biznesu w Castorama Polska.

Podejście Grupy Kingfisher, a tym samym Castorama Polska do zrównoważonego rozwoju oraz środowiska jest zgodne z wymogami systemu zarządzania środowiskiem ISO14001. Zobowiązuje to firmę do regularnego kontrolowania wpływu na środowisko, dążenia do nieustannej poprawy oraz zapobiegania zanieczyszczeniom. W zakresie tych obszarów Castorama od lat podejmuje rozmaite inicjatywy które zyskały sobie ogromną sympatię klientów, z roku na rok zyskując coraz to większą popularność, m.in. cykliczne akcje wymiany elektrośmieci na rośliny „Kwiaty za elektrograty”. Podczas ubiegłorocznych, dwóch edycji udało się zebrać aż 994 ton odpadów elektronicznych i elektrycznych  niebezpiecznych dla środowiska.

Na polskim rynku Castorama odpowiada na wzrastające zainteresowanie klientów zrównoważonymi produktami pozwalającymi tworzyć ekologiczne domy i ogrody w przystępnej cenie. Firma wskazuje przyjazne dla środowiska, zdrowia oraz portfela konkretne rozwiązania i produkty, a także przyczynia się do zmiany świadomości klientów i ich stylu życia na zdrowszy, bardziej odpowiedzialny i zrównoważony w ramach programu „CastoSfera”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Ochrona środowiska „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ochrona środowiska Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.