Komunikaty PR

A gdyby tak przejechać się w Tour de Pologne? Liczymy koszty…

2021-08-10  |  01:00
Biuro prasowe
  • W związku z rozpoczęciem 78. Tour de Pologne eksperci Cofidis Polska sprawdzili, ile kosztuje amatorski i półprofesjonalny sprzęt kolarski oraz podpowiadają, jak sfinansować jego zakup.
  • Wyposażenie dla początkującego kolarza to wydatek rzędu 3 tys. zł, a dla bardziej zaawansowanego – nawet 15 tys. zł.
  • Jazda na rowerze jest jednym z najpopularniejszych sportów w kraju, uprawia go co drugi Polak.

 

Popularność kolarstwa w Polsce rośnie, o czym świadczy nie tylko widok obleganych ścieżek rowerowych, ale i twarde dane. Z raportu Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) wynika, że w maju 2020 r. wyprodukowano w kraju najwięcej rowerów od 4 lat, a w całym ubiegłym roku produkcja osiągnęła poziom 1,08 mln sztuk, co daje Polsce 4. miejsce wśród państw UE.

 

Aż 51% respondentów badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia wskazało, że jazda na rowerze jest najczęściej uprawianym przez nich sportem. Powodem jest nie tylko moda na zdrowy tryb życia. W czasie pandemii Polacy znaleźli w kolarstwie alternatywę dla zamkniętych siłowni, klubów fitness czy kortów tenisowych.

 

- Polski rynek rowerowy dynamicznie się rozwija. Bardzo nas to cieszy, bo w Cofidis od ponad 20 lat angażujemy się w sponsoring profesjonalnej drużyny kolarskiej oraz wspieramy organizację najważniejszych wyścigów – m.in. Tour de France, a od 2018 roku także Tour de Pologne. To wyścig ze wspaniałymi tradycjami. Udziałem w nim chcemy przyczyniać się do promocji jazdy na rowerze w Polsce – zarówno amatorskiej, jak i profesjonalnej – mówi Nuno de Oliveira, Prezes Cofidis Polska.

 

W związku z rozpoczynającym się 78. wyścigiem Tour de Pologne eksperci Cofidis Polska oszacowali, z jakim wydatkiem należy się obecnie liczyć, by móc uprawiać kolarstwo – amatorsko i na bardziej zaawansowanym poziomie.

 

Ile pieniędzy potrzebuje rowerzysta-amator?

Z analiz firmy wynika, że wyposażenie dla osoby, która dopiero zaczyna swoją przygodę z jazdą na rowerze i nie ma wygórowanych wymagań, to wydatek rzędu 2,7 tys. zł. Na tę cenę składają się koszty: roweru średniej klasy, stroju kolarskiego, kasku, niezbędnych akcesoriów oraz instalacji pod bagaż.

 

Koszt sprzętu dla początkujących

Rower - trekkingowy, polskiej marki, rama aluminiowa osprzęt (hamulce, przerzutki), średniej klasy

2000 zł

Dodatkowe wyposażenie: oświetlenie, bidon, uchwyt na telefon, błotniki, licznik

200 zł

Strój

200 zł

Kask

100 zł

Instalacja pod bagaż: bagażnik, sakwy

200 zł

Razem

2700 zł

 

Koszty zdecydowanie rosną, gdy sporadyczna jazda na rowerze zmienia się w regularne treningi i przygotowania do różnego typu zawodów. W takiej sytuacji warto zainwestować w sprzęt wyższej jakości – zaczynając od samego roweru, poprzez wyposażenie, na stroju i akcesoriach kończąc. Przy sprzęcie takiej klasy należy również pamiętać o zabezpieczeniach antykradzieżowych. Osobom planującym treningi na dłuższych trasach może z kolei przydać się rowerowe assistance. Łączny koszt całego zestawu to ok. 15 tys. zł.

 

Koszt sprzętu dla zaawansowanych

Rower – trekkingowy, rama z włókien węglowych, wysokiej klasy osprzęt

10 000 zł

Dodatkowe wyposażenie

1000 zł

Strój - typowo kolarski, z szelkami, wysokiej jakości techniczne tkaniny

1000 zł

Kask – tzw. mips czyli nowa technologia chroniąca głowę

500 zł

Instalacja pod bagaż

1000 zł

Zabezpieczenie antykradzieżowe

800 zł

Buty rowerowe, wpinane w pedały

300 zł

Okulary

200 zł

Assistance rowerowe

200 zł

Razem

15 000 zł

 

- Jeżeli zdecydujemy się wziąć kredyt na zakup całego wyposażenia, to miesięczna rata nie powinna stanowić  dużego wyzwania. Przy kredycie w wysokości 3 tys. zł, zaciągniętym na 12 miesięcy, rata wyniesie ok. 293 zł. W przypadku kredytu na 15 tys. zł lepiej zdecydować się na dłuższy okres spłaty, np. 3 lata. Wtedy będziemy musieli płacić co miesiąc ok. 525 zł. To dobra opcja przede wszystkim dla tych, którzy chcą wziąć udział np. w przyszłorocznym Tour de Pologne dla amatorów, w związku z czym nie mogą wstrzymywać się z treningami do czasu uzbierania całej kwoty na zakup sprzętu – tłumaczy Artur Zamkowski, Dyrektor ds. Ryzyka w Cofidis Polska, uczestnik tegorocznego Tour de Pologne Amatorów w Arłamowie.

 

Ceny rowerów mogą być oczywiście jeszcze wyższe. Modele przeznaczone do zawodowego kolarstwa, np. włoskiej marki De Rosa, na jakich ścigają się zawodnicy Team Cofidis w Tour de Pologne, zaczynają się od 40 tys. zł. Kolarstwo, jak widać, nie należy do najtańszych sportów. Dlatego warto rozsądnie podejść do finansowania rowerowej pasji, aby nie zniechęcać się koniecznością ponoszenia jednorazowych, ale olbrzymich kosztów.

 

Źródło: Cofidis Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Najlepsze produkty na majówkowy grill tylko w Blue City Biuro prasowe
2024-04-27 | 01:00

Najlepsze produkty na majówkowy grill tylko w Blue City

Od środy 24 kwietnia aż do soboty 27 kwietnia poziom -1 w Blue City zamieni się w regionalny ryneczek, na którym będzie można spotkać najlepszych wytwórców tradycyjnej
Konsument Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?
2024-04-23 | 16:00

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają
Konsument Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.