A gdyby tak przejechać się w Tour de Pologne? Liczymy koszty…
- W związku z rozpoczęciem 78. Tour de Pologne eksperci Cofidis Polska sprawdzili, ile kosztuje amatorski i półprofesjonalny sprzęt kolarski oraz podpowiadają, jak sfinansować jego zakup.
- Wyposażenie dla początkującego kolarza to wydatek rzędu 3 tys. zł, a dla bardziej zaawansowanego – nawet 15 tys. zł.
- Jazda na rowerze jest jednym z najpopularniejszych sportów w kraju, uprawia go co drugi Polak.
Popularność kolarstwa w Polsce rośnie, o czym świadczy nie tylko widok obleganych ścieżek rowerowych, ale i twarde dane. Z raportu Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) wynika, że w maju 2020 r. wyprodukowano w kraju najwięcej rowerów od 4 lat, a w całym ubiegłym roku produkcja osiągnęła poziom 1,08 mln sztuk, co daje Polsce 4. miejsce wśród państw UE.
Aż 51% respondentów badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia wskazało, że jazda na rowerze jest najczęściej uprawianym przez nich sportem. Powodem jest nie tylko moda na zdrowy tryb życia. W czasie pandemii Polacy znaleźli w kolarstwie alternatywę dla zamkniętych siłowni, klubów fitness czy kortów tenisowych.
- Polski rynek rowerowy dynamicznie się rozwija. Bardzo nas to cieszy, bo w Cofidis od ponad 20 lat angażujemy się w sponsoring profesjonalnej drużyny kolarskiej oraz wspieramy organizację najważniejszych wyścigów – m.in. Tour de France, a od 2018 roku także Tour de Pologne. To wyścig ze wspaniałymi tradycjami. Udziałem w nim chcemy przyczyniać się do promocji jazdy na rowerze w Polsce – zarówno amatorskiej, jak i profesjonalnej – mówi Nuno de Oliveira, Prezes Cofidis Polska.
W związku z rozpoczynającym się 78. wyścigiem Tour de Pologne eksperci Cofidis Polska oszacowali, z jakim wydatkiem należy się obecnie liczyć, by móc uprawiać kolarstwo – amatorsko i na bardziej zaawansowanym poziomie.
Ile pieniędzy potrzebuje rowerzysta-amator?
Z analiz firmy wynika, że wyposażenie dla osoby, która dopiero zaczyna swoją przygodę z jazdą na rowerze i nie ma wygórowanych wymagań, to wydatek rzędu 2,7 tys. zł. Na tę cenę składają się koszty: roweru średniej klasy, stroju kolarskiego, kasku, niezbędnych akcesoriów oraz instalacji pod bagaż.
Koszt sprzętu dla początkujących | |
Rower - trekkingowy, polskiej marki, rama aluminiowa osprzęt (hamulce, przerzutki), średniej klasy | 2000 zł |
Dodatkowe wyposażenie: oświetlenie, bidon, uchwyt na telefon, błotniki, licznik | 200 zł |
Strój | 200 zł |
Kask | 100 zł |
Instalacja pod bagaż: bagażnik, sakwy | 200 zł |
Razem | 2700 zł |
Koszty zdecydowanie rosną, gdy sporadyczna jazda na rowerze zmienia się w regularne treningi i przygotowania do różnego typu zawodów. W takiej sytuacji warto zainwestować w sprzęt wyższej jakości – zaczynając od samego roweru, poprzez wyposażenie, na stroju i akcesoriach kończąc. Przy sprzęcie takiej klasy należy również pamiętać o zabezpieczeniach antykradzieżowych. Osobom planującym treningi na dłuższych trasach może z kolei przydać się rowerowe assistance. Łączny koszt całego zestawu to ok. 15 tys. zł.
Koszt sprzętu dla zaawansowanych | |
Rower – trekkingowy, rama z włókien węglowych, wysokiej klasy osprzęt | 10 000 zł |
Dodatkowe wyposażenie | 1000 zł |
Strój - typowo kolarski, z szelkami, wysokiej jakości techniczne tkaniny | 1000 zł |
Kask – tzw. mips czyli nowa technologia chroniąca głowę | 500 zł |
Instalacja pod bagaż | 1000 zł |
Zabezpieczenie antykradzieżowe | 800 zł |
Buty rowerowe, wpinane w pedały | 300 zł |
Okulary | 200 zł |
Assistance rowerowe | 200 zł |
Razem | 15 000 zł |
- Jeżeli zdecydujemy się wziąć kredyt na zakup całego wyposażenia, to miesięczna rata nie powinna stanowić dużego wyzwania. Przy kredycie w wysokości 3 tys. zł, zaciągniętym na 12 miesięcy, rata wyniesie ok. 293 zł. W przypadku kredytu na 15 tys. zł lepiej zdecydować się na dłuższy okres spłaty, np. 3 lata. Wtedy będziemy musieli płacić co miesiąc ok. 525 zł. To dobra opcja przede wszystkim dla tych, którzy chcą wziąć udział np. w przyszłorocznym Tour de Pologne dla amatorów, w związku z czym nie mogą wstrzymywać się z treningami do czasu uzbierania całej kwoty na zakup sprzętu – tłumaczy Artur Zamkowski, Dyrektor ds. Ryzyka w Cofidis Polska, uczestnik tegorocznego Tour de Pologne Amatorów w Arłamowie.
Ceny rowerów mogą być oczywiście jeszcze wyższe. Modele przeznaczone do zawodowego kolarstwa, np. włoskiej marki De Rosa, na jakich ścigają się zawodnicy Team Cofidis w Tour de Pologne, zaczynają się od 40 tys. zł. Kolarstwo, jak widać, nie należy do najtańszych sportów. Dlatego warto rozsądnie podejść do finansowania rowerowej pasji, aby nie zniechęcać się koniecznością ponoszenia jednorazowych, ale olbrzymich kosztów.
Źródło: Cofidis Polska

Komentarz rynkowy DPD Polska: efekt rekompensaty szansą dla e-commerce w sezonie letnim

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech
Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.
Handel
Wzrost wydobycia ropy naftowej nie wpłynie na spadek cen surowca. Kierowcy jesienią zapłacą więcej za olej napędowy

Sierpień jest trzecim z rzędu miesiącem, gdy osiem krajów OPEC+ zwiększa podaż ropy naftowej na globalnym rynku; we wrześniu nastąpi kolejna zwyżka. Kraje OPEC, zwłaszcza Arabia Saudyjska, chcą w ten sposób odzyskać udziały w rynku utracone na skutek zmniejszenia wydobycia od 2022 roku, głównie na rzecz amerykańskich producentów. Nie należy się jednak spodziewać spadku cen ropy, gdyż popyt powinien być wysoki, a pod znakiem zapytania stoi dostępność ropy z Rosji. Nie zmienia to faktu, że jesienią ceny paliw na stacjach zazwyczaj rosną, a w największym stopniu podwyżki dotyczyć będą diesla.
Nauka
Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.