Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok wcześniej, ustanawiając nowy rekord w historii platformy.
W zeszłym roku liczba klientów, którzy dodali burgera do koszyka wzrosła o ponad 20% – to jasny sygnał, że klasyka street foodu ma się w Polsce doskonale. Rekord pod względem największej liczby zamówień padł w listopadzie – z wynikiem przekraczającym 100 tys. kanapek jednego dnia.
Nie tylko więcej, ale też inaczej
Na przestrzeni lat zmienił się także ulubiony dzień na zamawianie burgera – przez ostatni rok był to piątek. W ubiegłych latach była to natomiast niedziela, kiedy to burger stanowił alternatywę dla tradycyjnego „niedzielnego obiadu”. W ostatnich miesiącach szala przełożyła się natomiast na początek weekendu, ze szczytem zamówień przypadającym na godz. 18:00 – choć wzmożone apetyty na burgera utrzymywały się w przedziale od 16:00 do 20:00. Wszystko wskazuje na to, że burger zyskał miano nieformalnego symbolu piątkowego wieczoru.
Od Warszawy po Madryt – burgerowe statystyki Glovo
Na burgerowej mapie Polski króluje Warszawa, gdzie złożono najwięcej zamówień w ciągu roku – w tym 691 tylko przez jednego użytkownika! Kolejne miejsca zajmują Trójmiasto i Kraków, potwierdzając miejskie zapotrzebowanie na klasykę street foodu od północy, aż po południe.
Równie imponująco wyglądają wyniki Polski na tle Europy – nasz kraj znalazł się na 3. miejscu pod względem liczby zamówień burgerów w aplikacji Glovo, z udziałem na poziomie 11%. Wyprzedzają nas jedynie Hiszpania (33%) i Włochy (19%).
Sprawdzona klasyka kontra rosnąca świadomość
Wśród wszystkich dostępnych wariantów burgerów to cheeseburger był królem zamówień w 2024 roku, pojawiając się aż w ponad 20% wszystkich burgerowych dostaw zrealizowanych przez Glovo. Połączenie soczystego mięsa z rozpuszczonym serem od lat cieszy się niesłabnącą popularnością, co potwierdza, że Polacy – choć coraz chętniej sięgają po nowości – wciąż cenią sobie sprawdzone, klasyczne smaki.
Z drugiej strony, widoczny jest również dynamiczny wzrost zainteresowania opcjami bezglutenowymi – całkowita liczba zamówień w tej kategorii wzrosła aż o 88% rok do roku. To pokazuje, że konsumenci coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na smak, ale także na skład i dopasowanie produktów do indywidualnych potrzeb żywieniowych. W ofercie Glovo dostępne są również burgery z bułkami w wersji bezglutenowej, dzięki czemu fani street foodu mogą cieszyć się ulubionymi smakami bez kompromisów.
Źródło: Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.